Počet záznamů: 1  

Hudba jako ryze citové umění

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Rejcha, Antonín, 1770-1836 - Autor
    Vyd. 1. - Praha : Togga, 2009 - 190 s. : noty ; 17 cm
    ISBN 978-80-87258-15-6 (brož.)
    Vita intellectiva
      Dykast, Roman, - Překladatel - Autor úvodu atd. - Autor komentáře textu - Sestavovatel, kompilátor
     hudební teorie  filozofie hudby  hudební estetika
     pojednání  sborníky
    SignaturaC 335.608
    Umístění
    Hudba jako ryze citové umění
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidickájen prezenčněC 335.608   

    Údaje o názvuHudba jako ryze citové umění / Antonín Rejcha ; [z francouzských originálů ... sestavil, přeložil, předmluvu a poznámky napsal Roman Dykast]
    Záhlaví-jméno Rejcha, Antonín, 1770-1836 (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajePraha : Togga, 2009
    Fyz.popis190 s. : noty ; 17 cm
    ISBN978-80-87258-15-6 (brož.)
    Číslo nár. bibl.cnb001965340
    Edice Vita intellectiva
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
    Úplný obsahO hudbě jako ryze citovém umění -- Pojednání o melodii -- Pojednání o pokročilé hudební kompozici -- Umění operního skladatele, neboli, Úplný kurs vokální kompozice
    Jazyková pozn.Německé resumé
    OriginálSur la musique comme art purement sentimental
    Traité de mélodie, abstraction faite de ses rapport avec l'harmonie
    Traité de haute composition musicale, faisant suite au cours d'harmonie pratique et au traité de mélodie. I,II
    Art du compositeur dramatique, ou cours complet de composition vocale
    Dal.odpovědnost Dykast, Roman, 1962- (Překladatel) (Autor úvodu atd.) (Autor komentáře textu) (Sestavovatel, kompilátor)
    Předmět.hesla hudební teorie - 19. století * filozofie hudby - 19. století * hudební estetika - 19. století
    Forma, žánr pojednání * sborníky
    Konspekt781 - Hudební teorie
    MDT 78.01 , 781 , (081) , (049)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Druh dok.KNIHY
    Hudba jako ryze citové umění
    Antologie predstavuje prvni ceske preklady z teoretickych spisu hudebniho skladatele Antonina Rejchy, prazskeho rodaka, ktere vznikaly v druhe polovine jeho zivota behem druheho parizskeho pobytu v letech 1808 az 1836. Rejcha je jednim z nejvyraznejsich hudebnich teoretiku prvni tretiny 19. stoleti. Jeho spisy vytvareji soudrzny pedagogicky system a prostrednictvim dobovych prekladu do nemciny, italstiny a anglictiny se staly zakladnimi nastroji institucionalnich piliru evropske klasicke hudby nejenom v Evrope. S oporou univerzitniho vzdelani a srovnavanim s tvorbou J. Haydna a W. A. Mozarta se stal Rejcha kritikem vyvoje dobove hudby a soucasne ve svych spisech demonstroval, v cem ma spocivat skutecna hodnota hudebni kompozice. Vybrane texty o melodii, formach, hudebni myslence nebo umeni operniho skladatele jsou sjednoceny v zakladni filosoficko-esteticke podmince - hudba je skutecnym umenim jen v tech okamzicich, kdy o ni rozhoduje cit, a nikoli rozum. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.