Počet záznamů: 1
1. vyd. - Praha : Akademie múzických umění v Praze : Český rozhlas, 2012 - 175 s. : il. ; 23 cm
ISBN 978-80-7331-229-9 (brož.)
Rataj, Michal, - Editor - Autor
audiokultura rozhlasové pořady hudební nahrávky
sborníkySignatura C 348.321 Umístění 78 - Hudba Údaje o názvu Zvukem do hlavy : sondy do současné audiokultury / editor Michal Rataj Část názvu Sondy do současné audiokultury Údaje o vydání 1. vyd. Vyd.údaje Praha : Akademie múzických umění v Praze : Český rozhlas, 2012 Fyz.popis 175 s. : il. ; 23 cm ISBN 978-80-7331-229-9 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb002371131 Poznámky Rozložená tit. s. Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografie a bibliografické odkazy Jazyková pozn. Část. slovenský text, anglické resumé Dal.odpovědnost Rataj, Michal, 1975- (Editor) (Autor)
Předmět.hesla audiokultura * rozhlasové pořady - Česko * hudební nahrávky - Česko Forma, žánr sborníky Konspekt 316.7 - Sociologie kultury. Kulturní život MDT 316.7-028.17 , 7.096 , 78.09:681.84 , (437.3) , (082) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština ; slovenština Ve volném výběru 78 - Hudba Druh dok. KNIHY Jedenadvacet textů této publikace se snaží proniknout do nitra dnešní fragmentalizované audiokultury. Nejde v nich primárně o ohledávání stavebních kamenů, z jichž je současná audiokultura budována. Publikace zkouší hledat výsledný obraz, který tyto jednotlivé kameny společně utvářejí. A také hledá styčné linie, na nichž se může začít odehrávat nová komunikace i tvůrčí rezonance, linie, které bývá často nemožné vytyčit, přestože bývají nasnadě. Publikace pokrývá svým záběrem i stylem široké spektrum fenoménů, bez jejichž reflexe si nelze současnou audiokulturu představit. Od muzikologicky podmíněných reflexí současné hudební scény (Flašar, Dobrovská, Fujak, Pantůček, Ferenc, Klimeš) se průběžné přesouváme do reálií současného umění zakořeněného v různých konceptech práce s jazykem (Adámek, Januš), odkud není daleko k různým typům reflexe umění v rádiu (Jurman, Cseres, Novotný). Hitparádové, blogové a poeticky orientované příspěvky (Klusák, Kokolia, Typlt) přesouvají akcent do míst, kde dochází k reflexi autorských tvůrčích pozic (Palacký, Guštar, Suchánek, Švamberk). Zcela nedílnou součástí kritiky audiokultury je oblast akustické ekologie a z ní vyplývajících specifických konteptů slyšení a zvukové sémiotiky (Trojan, Vojtěchovský). A nakonec - žádná reflexe se neobejde bez jasné vize do budoucna - Givan Belá svou vizí "generativního nanorádia" celou publikaci zakončuje. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1