Počet záznamů: 1
Mlčák, Zdeněk, 1957- - Autor
Vyd. 2. - Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2011 - 107 s. ; 21 cm
ISBN 978-80-7368-951-3 (brož.) :
Studijní texty
zdraví psychologie zdraví zdravý životní styl stres (psychologie) zdraví a nemoc psychoterapie psychohygiena
učebnice vysokých školSignatura C 348.442 Umístění 159.91 - Psychofyziologie. Psychohygiena. Stres Údaje o názvu Psychologie zdraví a nemoci / Zdeněk Mlčák Záhlaví-jméno Mlčák, Zdeněk, 1957- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 2. Vyd.údaje Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2011 Fyz.popis 107 s. ; 21 cm ISBN 978-80-7368-951-3 (brož.) : Kč 100,00 Číslo nár. bibl. cnb002191702 Edice/vedl.záhl. Ostravská univerzita. Filozofická fakulta. Studijní texty Poznámky Nad názvem: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, katedra psychologie a aplikovaných sociálních věd. 100 výt. Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii Dal.odpovědnost Ostravská univerzita. Katedra psychologie a aplikovaných sociálních věd
Předmět.hesla zdraví * psychologie zdraví * zdravý životní styl * stres (psychologie) * zdraví a nemoc * psychoterapie * psychohygiena Forma, žánr učebnice vysokých škol Konspekt 159.9 - Psychologie 37.016 - Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice MDT 159.913 , 613/614 , 159.9:613 , 613 , 613.86 , 616-092.11 , 615.851 , (075.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL http://toc.nkp.cz/NKC/201106/contents/nkc20112191702_1.pdf Ve volném výběru 159.91 - Psychofyziologie. Psychohygiena. Stres Druh dok. KNIHY Učební text je určen studentům distančních i prezenčních forem odborného i učitelského vysokoškolského studia, kteří se chtějí v přehledné formě seznámit se základními poznatky tohoto rozvíjejícího se vědního oboru. Jedná se o studijní instrument, který je možné vhodně využít jako úvod do studia psychologie zdraví a nemoci, jako průvodce intenzivnějším studiem této poznatkové oblasti, nebo jako efektivní repetitorium k dílčím či komplexním zkouškám. K usnadnění tohoto účelu byl v učebním textu autorem zvolen styl, který využívá základních principů programovaného učení. Autor se v textu zabývá otázkami vymezení pojmu zdraví a podává přehled nejdůležitějších zásad zdravého životního stylu. Poměrně velká část prostoru je v učebním textu věnována problematice stresu jako významného etiopatologického činitele a explikaci reaktivně široké škály modifikátorů, které toto negativní působení stresu na lidské zdraví mohou mírnit, či naopak zesilovat. Učební text zahrnuje i pasáže věnované přehledu a prožívání nejčastějších onemocnění souvisejících se stresem, včetně kardiovaskulárních a onkologických onemocnění. V závěru učebního textu je také nastíněn vztah mezi nemocí a možnostmi ji léčebně ovlivňovat psychologickými prostředky. Zdroj anotace: Srovname.czNačítání…
Počet záznamů: 1