Počet záznamů: 1  

Učit se žít s dětmi

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Wild, Rebeca, 1939- - Autor
    1. vyd. - Praha : DharmaGaia, 2012 - 185 s. ; 20 cm
    ISBN 978-80-7436-029-9 (brož.)
    Šťastné dítě Knížky pro přemýšlivé lidi
     výchova dítěte  vývoj dítěte  sociální interakce  rozvoj osobnosti
     příručky
    SignaturaC 350.094
    Umístění 37 - Pedagogika. Výchova a vzdělávání. Výchova v rodině
    Učit se žít s dětmi
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 350.094   

    Údaje o názvuUčit se žít s dětmi : bytím k výchově / Rebeca Wildová ; [z německého originálu ... přeložila Šárka Dubská]
    Záhlaví-jméno Wild, Rebeca, 1939- (Autor)
    Údaje o vydání1. vyd.
    Vyd.údajePraha : DharmaGaia, 2012
    Fyz.popis185 s. ; 20 cm
    ISBN978-80-7436-029-9 (brož.)
    Číslo nár. bibl.cnb002397755
    Edice Šťastné dítě (DharmaGaia)
    Knížky pro přemýšlivé lidi
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii
    OriginálMit Kindern leben lernen, Sein zum Erziehen
    Předmět.hesla výchova dítěte * vývoj dítěte * sociální interakce * rozvoj osobnosti
    Forma, žánr příručky
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT 37.03-053.2 , 159.922.72 , 316.454.54 , 159.923.5 , (035)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru37 - Pedagogika. Výchova a vzdělávání. Výchova v rodině
    Druh dok.KNIHY
    Učit se žít s dětmi
    Výchova dětí začíná u dospělých. Místo toho, abychom se snažili děti přizpůsobit našim požadavkům, měli bychom se pokusit vnímat svět z perspektivy dětí a vytvořit jim prostředí, které odpovídá jejich vývojovým potřebám. Dokud totiž nebudeme mít jasno v tom, jaké jsou přirozené potřeby dětí, a nebudeme se k sobě chovat s respektem, může každá situace běžného dne vést ke konfliktu. I přes veškerý materiální blahobyt se stává z výchovy našich dětí skutečný problém. Mluví se o „nouzovém“ nebo „katastrofálním stavu výchovy“, o rostoucí agresivitě mezi dětmi i mladistvými. Nespočívá snad problém v tom, že nebereme dostatečný ohled na to, jaké děti vlastně jsou? V tom, že je místo toho chceme formovat tak, aby odpovídaly našim potřebám, naší představě o čase, našemu životnímu tempu, našim vzdělávacím ideálům? Následky jsou známé: napětí, agresivita, útěky, nedostatek koncentrace, hyperaktivita. Rebeca Wildová klade otázku, čím to je, že se mnozí inteligentní dospělí i přes ideální podmínky cítí při výchově nejistí. A nabízí odpověď: „Právě citliví lidé více či méně tuší, že zacházení s dětmi patří ke kritickým otázkám jejich života. Stojíme na křižovatce a musíme se rozhodnout, zda budeme dítě systematicky vést k obrazu svému, k našemu myšlení a cítění a ke způsobu, jakým jednáme s věcmi a lidmi, nebo zda se necháme společným soužitím s dítětem ovlivnit tak, jako bychom sami stáli znovu na začátku.“ Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.