Počet záznamů: 1  

Učit (se) příběhem

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Hábl, Jan, 1975- - Autor
    Vyd. 1. - Brno : Host, 2013 - 120 s. ; 21 cm
    ISBN 978-80-7294-901-4 (brož.)
    Teoretická knihovna ;
     Komenský, Jan Amos, 1592-1670.  Komenský, Jan Amos, 1592-1670.
    17. století
     česká filozofie  křesťanská filozofie  narativita  vyprávění  vyučovací metody  literárněvědné rozbory
     studie
    SignaturaC 352.812
    Umístění 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení
    Učit (se) příběhem
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 352.812   
    Lidická ( studovna ) jen prezenčněC 352.812 v1   
    Na Sadech - dospělé ( naučná ) vypůjčeno (do 11.12.2024)C 352.812 a   

    Údaje o názvuUčit (se) příběhem : Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie / Jan Hábl
    Část názvuKomenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie
    Záhlaví-jméno Hábl, Jan, 1975- (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajeBrno : Host, 2013
    Fyz.popis120 s. ; 21 cm
    ISBN978-80-7294-901-4 (brož.)
    Číslo nár. bibl.cnb002474298
    Edice Teoretická knihovna ; 33
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Jazyková pozn.Anglické resumé
    Předmět.hesla Komenský, Jan Amos, 1592-1670. * Komenský, Jan Amos, 1592-1670. * 17. století * česká filozofie - 17. století * křesťanská filozofie - Česko - 17. století * narativita * vyprávění * vyučovací metody * literárněvědné rozbory
    Forma, žánr studie
    Konspekt37.09 - Organizace výuky a vzdělávání
    MDT 14(437.3) , 14:27 , 303.686:808.543 , 808.543 , 37.091.3 , 82.09 , (437.3) , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení
    Druh dok.KNIHY
    Odkazy (1) - ČLÁNKY
    Učit (se) příběhem
    Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některé odpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích. Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, respektive chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku.  Jan Hábl (nar. 1975) je manžel, otec, pedagog, komeniolog a bratrský farář. Po studiích filozofie výchovy při University of Wales působil na Univerzitě v Hradci Králové. V současné době přednáší v oborech na rozhraní pedagogiky, antropologie, etiky a historie vzdělávání na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. K jeho publikacím patří monografie Ultimate Human Goals in Comenius and Modern Pedagogy (2011), Lekce z lidskosti v životě a díle Jana Amose Komenského (2011). Je též autorem mnoha drobnějších studií, například Teaching Essentials through Parables (2007), Etika výchovná a nevýchovná. Otázky pedagogické prevence sociálně nežádoucích jevů (2010) a Vzdělání mravné a nemravné. Vztah poznání a ctnosti v Komenského pedagogice (2011). Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.