Počet záznamů: 1
Fišerová, Lucia L., 1977- - Autor - Editor
Praha : Kant, 2014 - 198 s. : il., portréty ; 29 cm
ISBN 978-80-7437-123-3 (váz.)
Pospěch, Tomáš, - Autor - Editor
20. století 1980-1989
umělecká fotografie černobílá fotografie fotografové fotografové Slováci
fotografické publikace medailonySignatura B 53.916 Umístění 77 - Fotografie. Umělecká fotografie Údaje o názvu Slovenská nová vlna, 80. léta = The Slovak new wave: the 80s / [editoři: Tomáš Pospěch, Lucia L. Fišerová ; texty: Lucia L. Fišerová, Tomáš Pospěch ; překlad: Derek & Marzia Paton, & Robert Russell] Souběž.n. Slovak new wave: the 80s Záhlaví-jméno Fišerová, Lucia L., 1977- (Autor) (Editor) Vyd.údaje Praha : Kant, 2014 Fyz.popis 198 s. : il., portréty ; 29 cm ISBN 978-80-7437-123-3 (váz.) Číslo nár. bibl. cnb002587524 Poznámky Rozložená tit. s.. Životopisná data Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografie Jazyková pozn. Část. slovenský text, souběžný anglický text Dal.odpovědnost Pospěch, Tomáš, 1974- (Autor) (Editor)
Předmět.hesla 20. století * 1980-1989 * umělecká fotografie - 1980-1989 * černobílá fotografie - 1980-1989 * fotografové - Slovensko - 20. století * fotografové - Česko - 20. století * Slováci - Česko Forma, žánr fotografické publikace * medailony Konspekt 77 - Fotografie. Fotografické postupy 929 - Biografie MDT (=162.4) , (437.3) , (437.6) , 77-051 , 77.04 , 77.065 , 929 , (0:82-94) , (084.12) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština ; slovenština ; angličtina Ve volném výběru 77 - Fotografie. Umělecká fotografie Druh dok. KNIHY Výstavní a publikační projekt českého kurátora a slovenské kurátorky představuje osm autorů dlouhodobě tvořících v Praze nebo s tímto prostředím bezprostředně spjatých: Ruda Prekopa, Vasila Stanka, Tona Stana, Martina Štrbu, Mira Švolíka, Kamila Vargu, Petra Župníka a tragicky zesnulého Jana Pavlíka. Skupina „slovenských fotografů žijících v Čechách“ nebo „českých fotografů slovenského původu“ je jakýmsi společným kulturním statkem obou států a zajímavým fenoménem při zkoumání vztahů mezi českou a slovenskou fotografií. Katedra fotografie pražské Akademie múzických umění byla v sedmdesátých a osmdesátých letech jedinou vysokou školou s výukou fotografie ve střední Evropě. Je překvapivé, že generace Slovenské nové vlny zůstala prakticky nekontaminovaná tradicí české fotografie a na půdě pražské FAMU vyrostla jako osobitý solitér. Přesto, nebo možná právě proto, že nešlo o organizovanou skupinu s vytyčeným programem, jejich poměrně jednotný vizuální jazyk představoval jeden z prvních projevů fotografické postmoderny u nás. Cílem kurátorů bylo prozkoumat fenomén Slovenské nové vlny a jeho východiska s časovým odstupem téměř tří desetiletí. Osobitý důraz kladou kurátoři na díla, která nebyla ve své době představena vůbec nebo jen okrajově. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1