Počet záznamů: 1  

Německo a světový mír

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Hedin, Sven, 1865-1952 - Autor
    V Brně : Guidemedia, 2014 - 518 s., [32] s. obr. příl. : il., mapy, portréty ; 22 cm
    ISBN 978-80-88021-02-5
    Retro ;
     Hedin, Sven, 1865-1952
    19.-20. století 1937
     cestovatelé  politické názory a postoje  nacismus
     pojednání
    SignaturaC 361.133
    Umístění 94(430) - Dějiny Německa
    Německo a světový mír
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 361.133   

    Údaje o názvuNěmecko a světový mír / Sven Anders Hedin ; [překlad Pavel Kamas a Lukáš Beer]
    Záhlaví-jméno Hedin, Sven, 1865-1952 (Autor)
    Vyd.údajeV Brně : Guidemedia, 2014
    Fyz.popis518 s., [32] s. obr. příl. : il., mapy, portréty ; 22 cm
    ISBN978-80-88021-02-5
    Číslo nár. bibl.cnb002648018
    Edice Retro (Guidemedia) ; 6
    PoznámkyPřeloženo z němčiny
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii a rejstřík
    Poznámky k uživatelskému určeníUrčeno pro studijní účely
    OriginálDeutschland und der Weltfriede
    Předmět.hesla Hedin, Sven, 1865-1952 * 19.-20. století * 1937 * cestovatelé - Švédsko - 19.-20. století * politické názory a postoje * nacismus - Německo
    Forma, žánr pojednání
    Konspekt329 - Politické strany a hnutí
    MDT 910.4-051 , 32:316.644 , 329.17 , (485) , (430) , (049)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru94(430) - Dějiny Německa
    Druh dok.KNIHY
    Německo a světový mír
    Nacionální socialismus Německo vyvedl ze stavu politického a morálního úpadku. Představa, s níž se člověk mimo Německo často setkává, že Hitler má být nějaký uzurpátor, který na sebe strhl nejvyšší moc státním převratem, nemá s pravdou a skutečností nic společného. Krok za krokem byl vynášen výš a výš hlasy svých voličů, zvláště pak hlasy pracující části národa, až nakonec musel převzít jako vůdce největší a nejsilnější strany odpovědný post říšského kancléře a Vůdce Říše. Obyčejný selský rozum sama od sebe napadá otázka: co jsou vlastně peníze? K čemu má být nesmírné množství peněz, když se má hromadit v bankách? Nejsou „peníze“ fantomem, klamnou hodnotou, která zaklíná lidi? A není skutečnou hodnotou práce, všechno to, co vytváří neúnavná práce rukou a hlav? Němci každopádně prostřednictvím neúnavné práce vytvářejí nehynoucí hodnoty, zatímco takzvané peníze obíhají v kruhu. Ve Třetí říši se také ptají: proč by měli lidé, ohrožující veřejný pořádek a bezpečnost, být dobře zaopatřeni v udržovaných ústavech, zatímco zdraví lidé ochotní pracovat žijí v tak stísněných podmínkách, že nemohou ani pomyslet na manželství a domov důstojný člověka! Vypustit po odsezení trestu zpátky mezi lidi morálně defektního člověka, který zprznil dítě, aby třeba mohl takové zločiny opakovat, představuje falešnou humanitu a pokřivené pojetí práva. „Mírnost vůči zločinci je krutostí vůči veřejnosti.“ Nacionální socialismus má živoucí zájem o budoucnost vlastního národa a hledá osud germánské rasy napříč věky až k samotným kořenům temných ság a pohanského světa. Co se týče věčnosti, dává každému plnou svobodu věřit a modlit se dle libosti. Sami nacionální socialisté pak prokazují bezmála božskou čest svému Vůdci, což je pochopitelné, neboť to byl skutečně on, kdo německý národ v posledním okamžiku zachránil před úplným zánikem. Pro nacionální socialismus neexistuje jiný kapitál nežli to, co bylo vytvořeno prací a prací se rozmnožuje. Někteří nacionálněsocialističtí národohospodáři tvrdí, že národní hospodářství klidně může být bez kapitálu, ale žádné hospodářství bez práce. Kořenem, prostředkem a cílem národní ekonomiky je naopak tvořící člověk. On je jejím nejcennějším majetkem – nikoli bankovní konto, dividendy či kapitál. Proto je nacionální socialismus na hony vzdálen marxismu, stejně jako kapitalismu. Nesdílí názor marxismu, že kapitál je zlo a pramen veškeré bídy na zemi. Pro nacionální socialismus je kapitál pouze výsledkem práce celé národní pospolitosti. V budování národní pospolitosti tedy stojí nejvýš právě tvořivý člověk. V mravním a morálním ohledu nacionální socialismus razí zásadu: „Obecné blaho před blahem jednotlivce.“ Tím v žádném případě není popíráno či potlačováno individuální úsilí o zisk, naopak se uznává, že právě to je motivem všeho lidského jednání. Tím nejvyšším je však blahobyt pro všechny – „res publica“. Co prospívá všem, je ku prospěchu i jednotlivci. Pokud tato kniha může přispět k rozmetání všech těch prapodivných, šílených představ o Německu, s nimiž se člověk ve Švédsku tak často setkává, pak budu šťasten, že moje práce nebyla zbytečná. Sven Anders Hedin (1937) Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.