Počet záznamů: 1
Československá obec učitelská v kontextu reformy vzdělávání učitelů (ŠVSP) a reformy školy
Kasperová, Dana, 1974- - Autor
Vydání první - 530 stran : ilustrace, portréty, faksimile ; 20 cm
ISBN 978-80-200-2860-0
Historie
Československá obec učitelská
1920-1939 20. století
učitelské spolky vzdělávací reformy vzdělávání učitelů dějiny školství
monografieSignatura C 381.934 Umístění 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Údaje o názvu Československá obec učitelská v kontextu reformy vzdělávání učitelů (ŠVSP) a reformy školy / Dana Kasperová Název na hřbetu Československá obec učitelská Záhlaví-jméno Kasperová, Dana, 1974- (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Academia, 2018 Fyz.popis 530 stran : ilustrace, portréty, faksimile ; 20 cm ISBN 978-80-200-2860-0 Číslo nár. bibl. cnb002983707 Edice Historie (Academia) Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky Jazyková pozn. České a anglické resumé Předmět.hesla Československá obec učitelská * 1920-1939 * 20. století * učitelské spolky - Československo - 20. století * vzdělávací reformy - Československo - 20. století * vzdělávání učitelů - Československo - 20. století * dějiny školství - Československo - 20. století Forma, žánr monografie Konspekt 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání MDT 37.091.12:061 , 37.014.3 , 377.8 , 37.091(091) , (437) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Druh dok. KNIHY Publikace analyzuje program a hlavní cíle, které zastávala významná meziválečná učitelská organizace – Československá obec učitelská (ČOU) –, jež spoluutvářela spolkový učitelský život v meziválečném Československu v letech 1920–1939 a sehrála zásadní roli ve dvou stěžejních tématech meziválečné pedagogické diskuse – v reformě školy a reformě vzdělávání učitelů národních škol. Kniha sleduje Československou obci učitelskou jako mimořádný příklad učitelské organizace usilující po vzniku samostatného Československa jak o sjednocení všech tehdejších učitelských spolků, tak o reformu učitelského vzdělávání a o vysokoškolské vzdělání učitelů národních škol. V neposlední řadě také analyzuje význam spolkových institucí ČOU v procesu reformy školy, zejména ohledně vymezení reformního školského programu, jeho propagace mezi učitelstvem i širší veřejností a následného prosazení v diskusi s ministerstvem školství. Zdroj anotace: Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně, příspěvková organizaceNačítání…
Počet záznamů: 1