Počet záznamů: 1
Hudba prorůstající časem
Zvěřina, Petr, 1988- - Autor
167 stran : ilustrace (některé barevné), portréty, noty ; 31 cm
ISBN 978-80-7331-502-3
Feldman, Morton, 1926-1987
20. století
hudební skladatelé hudební styly experimentální hudba
monografieSignatura B 58.209 Umístění 78.071 - Osobnosti v hudbě. Hudební skladatelé, skladatelky Údaje o názvu Hudba prorůstající časem : pozdní skladby Mortona Feldmana / Petr Zvěřina Část názvu Pozdní skladby Mortona Feldmana Záhlaví-jméno Zvěřina, Petr, 1988- (Autor) Nakladatel V Praze : Akademie múzických umění v Nakladatelství AMU, 2018 Fyz.popis 167 stran : ilustrace (některé barevné), portréty, noty ; 31 cm ISBN 978-80-7331-502-3 Číslo nár. bibl. cnb003131994 Poznámky Chronologický přehled Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Jazyková pozn. Anglické resumé Dal.odpovědnost Akademie múzických umění v Praze (Nakladatel, vydavatel)
Předmět.hesla Feldman, Morton, 1926-1987 * 20. století * hudební skladatelé - Spojené státy americké - 20. století * hudební styly * experimentální hudba Forma, žánr monografie Konspekt 78.03 - Hudební styly, vlivy, školy MDT 78.03 , 78-028.77 , (73) , 78.071.1 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 78.071 - Osobnosti v hudbě. Hudební skladatelé, skladatelky Druh dok. KNIHY Pozdní skladby amerického hudebního skladatele Mortona Feldmana (1926–1987) jsou charakteristické svou extrémní délkou a také tím, že se vzpírají běžně využívaným analytickým metodám. Autor knihy se proto snaží vytyčit nový teoretický model, na jehož základě by bylo možné lépe proniknout do hudebního dění těchto enigmatických kompozic. Publikace vykročuje z tradičního hudebněteoretického diskurzu a představuje ucelenou interpretaci Feldmanových pozdních děl vycházející z deleuzovských/deleuzo-guattariovských pojmů. V knize jsou podrobně rozebírány důležité aspekty skladatelových pozdních kompozic, mezi než spadá „opakování“ omezeného množství hudebního materiálu, nesměřování k žádnému vrcholu, absence „zastřešujícího“ kompozičního systému, volné střídání či kombinování hudebních ploch v průběhu skladeb či zdůrazňování akustických kvalit využitého tónového materiálu. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1