Počet záznamů: 1
Medialita divadla v souvislostech české teorie divadla
Neznal, Vít - Autor
105 stran ; 21 cm
ISBN 978-80-7331-552-8
divadlo divadelní teorie komunikace (sdělování) dialog kultur
studieSignatura C 398.688 Umístění 792 - Divadlo Údaje o názvu Medialita divadla v souvislostech české teorie divadla / Vít Neznal Část názvu Medialita divadla Záhlaví-jméno Neznal, Vít (Autor) Nakladatel V Praze : Akademie múzických umění v Praze v Nakladatelství AMU, 2020 Fyz.popis 105 stran ; 21 cm ISBN 978-80-7331-552-8 Číslo nár. bibl. cnb003265910 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy, bibliografii a rejstřík Jazyková pozn. Anglické resumé Předmět.hesla divadlo * divadelní teorie * komunikace (sdělování) * dialog kultur Forma, žánr studie Konspekt 792 - Divadlo. Divadelní představení MDT 792 , 792.01 , 81`221 , 316.72/.73 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 792 - Divadlo Druh dok. KNIHY Záměrem této knihy je zkoumání divadla v širších mediálních (a nikoli pouze uměleckých) souvislostech. Neklade si za cíl vymezit pevné a neprostupné hranice divadla, nýbrž se v návaznosti na tradici české teorie divadla pokouší hledat určité zakládající, mediálně-konstitutivní rysy divadelního aktu, jinými slovy, co všechno a za jakých podmínek může být za divadlo považováno. Hlavní pozornost je přitom věnována dichotomii divadla a skutečnosti, tedy otázce, co znamená, že divadlo je sice zakořeněné v životě, nicméně mediálně je z něj současně automaticky a nezvratně vytržené. Z podtitulu knihy zároveň vyplývá, že se kniha zabývá především českou teorií divadla a zkoumaná témata nahlíží na pozadí její tradice a jejích specifik (syntetický základ, bezprostřednost jako systémový rys média, nesubstanční pojetí díla, herectví jako řídící umění, totální trojrozměrná zpětnovazební komunikace, která má zásadní důsledky pro specifickou povahu divadelního herectví, a aktivní pozice diváka). Zahraniční autoři v práci z tohoto důvodu figurují především jako určitý protipól této tradici (i ve vztahu k české estetice). S vědomím jisté nepřesnosti lze dokonce mluvit o tom, že je v práci obzvlášť kladen důraz na tzv. pražsko-brněnskou strukturálně-sémiotickou školu, která ovšem není nijak programově deklarována a takové vágní teritoriální vymezení spíš odkazuje na určité směřování v myšlení o divadle u okruhu teoretiků kolem pražské DAMU (Jan Císař, Jaroslav Etlík) a katedry divadelní vědy Filozofické fakulty Univerzity Karlovy (Petr Pavlovský, Martin Pšenička), které se ale souběžně objevuje i v pracích některých brněnských divadelních teoretiků, např. Iva Osolsobě a Jana Roubala. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1