Počet záznamů: 1
Ginzburg, Carlo, 1939- - Autor
Vydání první - 197 stran, 80 nečíslovaných stran obrazových příloh : ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile ; 21 cm
ISBN 978-80-257-3411-7
Každodenní život ;
Nodl, Martin, - Redaktor, výkonný redaktor Voráčová, Hana - Překladatel
Piero, della Francesca, asi 1416-1492
15. století
renesanční malířství malíři kultura a společnost umělecké náměty biblické texty
monografieSignatura C 399.041 Umístění 75.034 - Renesanční, barokní malířství Unifikovaný název Indagini su Pietro. Česky Údaje o názvu Pierovo tajemství : Piero della Francesca, malíř rané renesance / Carlo Ginzburg ; edici řídí Martin Nodl ; přeložila Hana Voráčková Záhlaví-jméno Ginzburg, Carlo, 1939- (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Argo, [2020] Copyright ©2020 Fyz.popis 197 stran, 80 nečíslovaných stran obrazových příloh : ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile ; 21 cm ISBN 978-80-257-3411-7 Číslo nár. bibl. cnb003309346 Edice Každodenní život ; 77 Poznámky Přeloženo z italštiny. "Vydalo nakladatelství Argo ... roku 2018"--Tiráž Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík Dal.odpovědnost Nodl, Martin, 1968- (Redaktor, výkonný redaktor)
Voráčová, Hana (Překladatel)
Předmět.hesla Piero, della Francesca, asi 1416-1492 * 15. století * renesanční malířství - Itálie * malíři - Itálie - 15. století * kultura a společnost - Itálie - 15. století * umělecké náměty * biblické texty Forma, žánr monografie Konspekt 75 - Malířství MDT 7.04 , 26-23 , 27-232/-236 , (450) , 75.071.1 , 75.034.3/.6 , 316.72/.75 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 75.034 - Renesanční, barokní malířství Druh dok. KNIHY Pierovo tajemství reprezentuje pokus přenést koncept mikrohistorie do světa umělců a humanistů italského 15. století. Ginzburg zde zkoumá společenské a kulturní vlivy, jež působily na malířské ztvárnění klasických biblických textů, Kristova křtu a Bičování Krista. Autorem všestranně analyzovaných desek byl italský renesanční malíř Piero della Francesca. Na základě rozboru korespondence vzdělanců a humanistů, mezi nimiž nechyběli ani vlivní kardinálové usilující o unii s řeckou církví, Ginzburg ukazuje, jak se představy zadavatelů promítaly do umělecké řeči renesančního malíře, jak se vzájemně ovlivňovaly a jak působily na to, že v Pierrově tvorbě představují tyto dvě deskové malby, doplněné cyklem fresek z katedrály Arezzu, zcela výjimečná díla. Prostřednictvím psaných textů se Ginzburg snaží proniknout do nitra obrazů a nápaditě přitom ukazuje cesty, jež mohou vést ke zcela novému čtení a chápání uměleckých děl, stejně jako k rozkrytí jejich druhého života, srozumitelného jen pro malou část vzdělaných dobových pozorovatelů. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1