Počet záznamů: 1  

Ekonomika kultury

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Svoboda, František, 1979- - Autor
    1. vydání - 283 stran : ilustrace ; 23 cm
    ISBN 978-80-210-9633-2
      Škarabelová, Simona, - Autor
     ekonomika kultury  ekonomika kultury  kulturní politika
     učebnice vysokých škol
    SignaturaS 33.798
    Umístění 30 - Metodologie společenských věd. Sociografie. Kulturní politika
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( studovna ) jen prezenčněS 33.798   

    Údaje o názvuEkonomika kultury / František Svoboda a Simona Škarabelová
    Záhlaví-jméno Svoboda, František, 1979- (Autor)
    Údaje o vydání1. vydání
    NakladatelBrno : Masarykova univerzita, 2020
    Fyz.popis283 stran : ilustrace ; 23 cm
    ISBN978-80-210-9633-2
    Číslo nár. bibl.cnb003242289
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii
    Dal.odpovědnost Škarabelová, Simona, 1973- (Autor)
    Předmět.hesla ekonomika kultury * ekonomika kultury - Česko * kulturní politika
    Forma, žánr učebnice vysokých škol
    Konspekt304 - Kulturní politika
    37.016 - Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice
    MDT 304.4:33 , 304.2/.4 , (437.3) , (075.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru30 - Metodologie společenských věd. Sociografie. Kulturní politika
    Druh dok.KNIHY
    Ekonomika kultury
    Ekonomika kultury
    Publikace je věnována specifikům ekonomického chodu kulturních institucí. V úvodu nastiňuje základní principy fungování trhů s kulturními statky a službami, popisuje různé možnosti jejich financování a shrnuje diskusi ekonomů o vhodnosti veřejných subvencí. Dále jsou pak jednotlivé kapitoly věnován y dílčím odvětvím kultury a jejich současnému fungování, s ohledem na existující hospodářský a legislativní rámec. Závěrečná část je věnována managementu a marketingu kulturních institucí. Publikace je cennou pomůckou pro všechny studenty managementu kultury či arts managementu.   „V českém prostředí dosud chyběla publikace, která by čtenáři souhrnně představila oblast ekonomiky kultury a nabídla aplikaci ekonomických teorií na českou kulturní infrastrukturu. Hluboké znalosti ekonomických aspektů kulturního světa předkládají autoři čtenáři přístupnou formou. Důležitým bonusem jsou i otázky a úkoly na konci každé kapitoly motivující čtenáře k dalšímu studiu rozmanitých pramenů.“  Ing. Marek Prokůpek, Ph.D., Katedra arts managementu, Vysoká škola ekonomická   „Oba autoři jsou v oblasti ekonomie a ekonomiky kultury odborníky, o čemž ostatně výmluvně svědčí i jejich dlouhodobá výzkumná, publikační a pedagogická činnost. Je to však především zřejmé i z textu samotného. Ten má totiž velmi dobře vyváženou strukturu, a přestože zpracovává komplexní a často nesourodé téma, „drží pohromadě“ a působí uceleným dojmem. Současně nejde o text kompilační, ale objevují se zde i výsledky originálního výzkumu a narazíme také na části vyloženě názorové či polemické, což považuji za velký přínos, neboť čtenář je často nucen v duchu s autory vést diskusi a argumentovat. … Samostatnou pozornost si zaslouží i grafické zpracování knihy. Je velmi osvěžující, když je i učebnímu textu věnována pozornost z hlediska zvoleného písma, vzhledu stránky a v tomto případě i doplnění ilustracemi na úvodní straně každé kapitoly. Celkově bych řekl, že se jedná o text, který se v pozitivním smyslu vymyká tomu, co bylo u nás doposud na toto téma napsáno a jeho přínos ocení nejen ekonomové či studenti ekonomiky kultury.“.  doc. Ing. Vladimír Hyánek, Ph.D., Centrum pro výzkum neziskového sektoru, Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity   Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.