Počet záznamů: 1
Česká autorská poezie pro děti a mládež v novém miléniu (2000-2022)
Novák, Radomil, 1967- - Autor - Editor
První vydání - 194 stran ; 24 cm
ISBN 978-80-7485-285-5
Kubeczková, Olga, - Autor Balharová, Andrea - Autor adaptace, upravovatel Gejgušová, Ivana, - Autor
2000-2022 21. století
česká poezie dětská poezie literární výchova
kolektivní monografieSignatura C 418.939 Umístění 821.162.3 - Česká literatura Údaje o názvu Česká autorská poezie pro děti a mládež v novém miléniu (2000-2022) / Radomil Novák (ed.), Olga Kubeczková, Andrea Balharová, Ivana Gejgušová Záhlaví-jméno Novák, Radomil, 1967- (Autor) (Editor) Údaje o vydání První vydání Nakladatel Brno : Books & Pipes, 2023 Fyz.popis 194 stran ; 24 cm ISBN 978-80-7485-285-5 Kč 299,00 Číslo nár. bibl. cnb003584717 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík Jazyková pozn. České a anglické resumé Dal.odpovědnost Kubeczková, Olga, 1977- (Autor)
Balharová, Andrea (Autor adaptace, upravovatel)
Gejgušová, Ivana, 1955- (Autor)
Předmět.hesla 2000-2022 * 21. století * česká poezie - 21. století * dětská poezie - Česko - 21. století * literární výchova - Česko - 21. století Forma, žánr kolektivní monografie Konspekt 82-93 - Literatura pro děti a mládež (o ní) MDT 808.1-1-053.2 , 821.162.3-1 , 82-1-053.2 , 82:37.016 , (437.3) , (048.8:082) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 821.162.3 - Česká literatura Druh dok. KNIHY Kniha akcentuje úlohu poezie v životě dětí a mládeže, v mezigenerační komunikaci i ve školním dialogu mezi učitelem a žákem. Je koncipována tak, aby podpořila odborný zájem o literaturu pro děti, ale také aby se stala oporou pro učitelskou veřejnost i běžného čtenáře. Lze v ní najít interpretačně komentovaný přehled autorské poezie pro děti a mládež perspektivou autorského zastoupení, básnické formy a výrazu, věkového určení, umělecké hodnoty či nakladatelského zájmu. Publikace poskytuje orientaci ve vazbě k literatuře pro dospělé, k folklornímu říkadlu, vymezuje se intermediálně zvláště k hudbě a výtvarnému umění (například v tvorbě Petra Nikla) a přitom nezapomíná ani na didaktický kontext. Ptá se na to, jak je poezie zastoupena v aktuálně využívaných čítankách a jak se s ní pracuje ve výuce. V neposlední řadě nabízí náměty pro realizaci výuky, jejíž stěžejní aktivity tvoří interpretace básnických textů. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1