Počet záznamů: 1
Montessori, Maria, 1870-1952 - Autor
Vyd. 1. - Praha : Triton, 2011 - 117 s. : il. ; 20 cm
ISBN 978-80-7387-478-0 (brož.)
děti školního věku dospívající mládež výchova dítěte rozvoj osobnosti alternativní výuka metoda Montessori reformní pedagogika
příručkySignatura C 347.274 Umístění 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Údaje o názvu Od dětství k dospívání / Maria Montessoriová ; [z anglického originálu ... přeložil Pavel Dufek] Záhlaví-jméno Montessori, Maria, 1870-1952 (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Praha : Triton, 2011 Fyz.popis 117 s. : il. ; 20 cm ISBN 978-80-7387-478-0 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb002257066 Poznámky Pod názvem: Společnost Montessori o.s.. Obsahuje rejstřík Originál From childhood to adolescence Dal.odpovědnost Společnost Montessori (Jiná role)
Předmět.hesla děti školního věku * dospívající mládež * výchova dítěte * rozvoj osobnosti * alternativní výuka * metoda Montessori * reformní pedagogika Forma, žánr příručky Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 316.346.32-053.5 , 316.346.32-053.6 , 37.03-053.2 , 159.923.5 , 37.091.39 , 37.091.4 , 37.013-028.79 , (035) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Druh dok. KNIHY Maria Montessoriová byla významná italská lékařka, antropoložka a pedagožka. Jako jedna z nejpozoruhodnějších žen první poloviny 20. století byla nominována na Nobelovu cenu míru. Ve svých názorech navázala mimo jiné na Komenského. Při výchově malých dětí kladla důraz na propojení mezi domovem a školou, pěstování představivosti a cvičení praktického života, péči o sebe sama a o prostředí, rozvoj samostatnosti, společenských vztahů a tělesné zdatnosti. Její metody i dnes korespondují s nejnovějšími poznatky psychologie a pedagogiky. Kniha Od dětství k dospívání je jedním z jejích stěžejních děl. Ukazuje, jak je montessoriovská představa „alternativní“ výchovy a vyučování a vůbec reformy školství stále aktuální. Mezi autorčiny nejzásadnější myšlenky patří požadavek, aby v dítěti byla pěstována přirozená potřeba rozvoje, a tím vzdělání. Nikdo by se podle Montessoriové neměl učit z donucení a kvůli prospěchu a kusu papíru, který mu zajistí dobré postavení, ale v zájmu osobního vývoje i rozvoje celé společnosti. Vzhledem k roku prvního vydání tohoto díla (1948) je nezbytné na některé reálie a myšlenky pohlížet z dobového hlediska. Přesto Maria Montessoriová předběhla dobu tím, jak prosazovala, aby se školství a metody vzdělávání přiblížily životu, a jak kladla důraz na výchovu mládeže v úctě k člověku a světu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1