Počet záznamů: 1
Harrill, James Albert, 1963- - Autor
První vydání - 303 stran : 1 mapa ; 21 cm
ISBN 978-80-204-3244-5
Heryán, Ladislav, - Překladatel
Pavel, svatý, asi 10-asi 67
1. století
Židé náboženské konverze apoštolové křesťanští světci rané křesťanství křesťanství a judaismus křesťanská teologie kultura a společnost
studie biografieSignatura C 362.471 Umístění 27-3 - Osoby v křesťanství. Ježíš. Maria. Světci Unifikovaný název Paul the apostle: his life and legacy in their Roman context. Česky Údaje o názvu Pavel apoštol : jeho život a odkaz v kontextu Římské říše / J. Albert Harrill ; přeložil Ladislav Heryán Záhlaví-jméno Harrill, James Albert, 1963- (Autor) Údaje o vydání První vydání Nakladatel Praha : Mladá fronta, 2015 Fyz.popis 303 stran : 1 mapa ; 21 cm ISBN 978-80-204-3244-5 Číslo nár. bibl. cnb002703221 Poznámky Přeloženo z angličtiny Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy, bibliografii a rejstřík Dal.odpovědnost Heryán, Ladislav, 1960- (Překladatel)
Předmět.hesla Pavel, svatý, asi 10-asi 67 * 1. století * Židé - 1. století * náboženské konverze * apoštolové - 1. století * křesťanští světci - 1. století * rané křesťanství - 1. století * křesťanství a judaismus - 1. století * křesťanská teologie * kultura a společnost - starověký Řím Forma, žánr studie * biografie Konspekt 27 - Křesťanství. Křesťanská církev všeobecně. Eklesiologie 929 - Biografie MDT (=411.16) , 27-184.35 , 27-312.55 , 27-36 , 27-1 , 316.72/.75 , (37) , (048.8) , (092) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 27-3 - Osoby v křesťanství. Ježíš. Maria. Světci Druh dok. KNIHY Sokrates, Alexandr Veliký, Kleopatra, Augustus – nikdo by nepopřel, že každé z těchto jmen patří klíčové postavě klasického starověku. Dá se k nim však přiřadit i svatý Pavel? Na tuto otázku dává odpověď kniha novozákonního vědce J. Alberta Harrilla. Nejedná se o další z mnoha tradičních biografií prototypu západního náboženského konvertity. Autor namísto toho zásadním způsobem přehodnocuje apoštolův život a dokládá, že jeho vývoj od židovské ke křesťanské identitě představoval postupný proces a nikoli „zlom“, jak se obvykle udává. Nechybí ani vysloveně kontroverzní momenty – zejména když Harrill objasňuje, že Pavel nebyl popraven v Římě a že celý jeho kult se zde vyvinul uměle až ve 4. století. Objevné je rovněž představení postupných pavlovských (dez)interpretací a jejich významné působení v dějinách i současnosti křesťanského myšlení. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1