Počet záznamů: 1
Akademická věž ze slonoviny
Fasora, Lukáš, 1972- - Autor
1. vydání - 295 stran, xxiv stran obrazových příloh : ilustrace, portréty, faksimile ; 22 cm
ISBN 978-80-7325-540-4
Pečinková, Anna - Autor Stoklásková, Zdeňka, - Autor
19.-20. století 1849-1939
vysoké školy vysoké školy akademická samospráva autonomie školy vzdělávací politika
kolektivní monografieSignatura C 406.597 Umístění 378 - Vysoké školství Údaje o názvu Akademická věž ze slonoviny : státní financování a autonomie vysokých škol 1849-1939 / Lukáš Fasora, Anna Pečinková, Zdeňka Stoklásková Záhlaví-jméno Fasora, Lukáš, 1972- (Autor) Údaje o vydání 1. vydání Nakladatel Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 2022 Fyz.popis 295 stran, xxiv stran obrazových příloh : ilustrace, portréty, faksimile ; 22 cm ISBN 978-80-7325-540-4 Číslo nár. bibl. cnb003398473 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Dal.odpovědnost Pečinková, Anna (Autor)
Stoklásková, Zdeňka, 1963- (Autor)
Předmět.hesla 19.-20. století * 1849-1939 * vysoké školy - Česko - 19.-20. století * vysoké školy - financování * akademická samospráva - Česko - 19.-20. století * autonomie školy - Česko - 19.-20. století * vzdělávací politika - Česko - 19.-20. století Forma, žánr kolektivní monografie Konspekt 378 - Vysoké školy MDT 378 , 336 , 378.11 , 37.014.553 , 37.014.5 , (437.3) , (048.8:082) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 378 - Vysoké školství Druh dok. KNIHY Vývoj auntonomie vysokých škol a jejich financování v českých zemích v letech 1849-1939.Autoři zkoumají cestu, kterou prošlo tuzemské vysoké školství od modernizace univerzit v habsburské říši (1849) až po uzavření českých vysokých škol nacisty (1939). Tedy epochu, v níž vysoké školy dosáhly výjimečného postavení ve společnosti, garancí státního financování a velkoryse koncipované samosprávy, vše ovšem s očekáváním, že splní roli vizitky národní vyspělosti a expertního střediska inovací. Kniha provází čtenáře přístupnou formou prostředím vysokých škol, vysvětluje zvláštnosti jejich fungování a táže se, zda a jak vysoké školy naděje v ně vkládané naplňovaly. Zdroj anotace: Městská knihovna v PrazeNačítání…
Počet záznamů: 1