Počet záznamů: 1
Dějepis mezi vědou a vyprávěním
Černín, David, 1990- - Autor
148 stran ; 24 cm
ISBN 978-80-7465-593-7, ISBN 978-80-7599-368-7
Gracová, Blažena, - Autor Stefan, Michael, - Autor Tomeček, Slavoj - Autor
dějepis studium a výuka předmětová didaktika alternativní výuka kritické myšlení mediální gramotnost
kolektivní monografieSignatura C 416.275 Umístění 93/94 - Dějepis pro základní a střední školy. Učebnice, přehledy učiva Údaje o názvu Dějepis mezi vědou a vyprávěním / David Černín, Blažena Gracová, Michael Stefan, Slavoj Tomeček Část názvu Dějepis Záhlaví-jméno Černín, David, 1990- (Autor) Nakladatel Červený Kostelec : Pavel Mervart ; Ostrava : Ostravská univerzita, 2023 Fyz.popis 148 stran ; 24 cm ISBN 978-80-7465-593-7 978-80-7599-368-7 Číslo nár. bibl. cnb003524561 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Jazyková pozn. České a anglické resumé Dal.odpovědnost Gracová, Blažena, 1950- (Autor)
Stefan, Michael, 1993- (Autor)
Tomeček, Slavoj (Autor)
Předmět.hesla dějepis * studium a výuka - Česko * předmětová didaktika * alternativní výuka * kritické myšlení * mediální gramotnost Forma, žánr kolektivní monografie Konspekt 93/94 - Dějiny (obecně) MDT 93/94 , 37.091.3 , 37.016.026 , 37.091.39 , 159.955:165.021 , 316.774:316.776.33/.34 , (437.3) , (048.8:082) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 93/94 - Dějepis pro základní a střední školy. Učebnice, přehledy učiva Druh dok. KNIHY Kniha nabízí svébytný příspěvek do debaty o potenciálu výuky dějepisu a jejím propojení s moderními poznatky historických a společenských věd. Zároveň odpovídá na zvýšenou poptávku po výuce kritického myšlení a mediální gramotnosti, které jsou v moderní společnosti klíčové. Autoři se domnívají, že dějepis je k předávání těchto kompetencí obzvláště vhodný. Inspirace je čerpána z oblastí jako jsou teorie historického výzkumu, filozofie historiografie či v mezinárodním prostředí velmi vlivný koncept Velké historie (Big History). Specifikem prezentovaného přístupu je důraz na transdisciplinaritu. Jednotlivé kapitoly analyzují vývoj dějepisného vzdělávání v ČR od roku 1989, prezentují teoretické debaty o povaze historického poznání, budují specifický didaktický přístup k dějepisu a nabízejí návod, jak formovat vlastní výukové lekce. Čtenář může využít také modelové hodiny dostupné v online podobě. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1