Počet záznamů: 1
Funda, Otakar Antoň, 1943- - Autor
Vyd. 1. - Praha : Karolinum, 2007 - 366 s. ; 21 cm
ISBN 978-80-246-1276-8 (brož.)
Ježíš Kristus
Bible.
biblické postavy biblické události rané křesťanství křesťanství a judaismus gnóze filozofie náboženství psychologie náboženství religionistika
studieSignatura C 326.593 Umístění 27-3 - Osoby v křesťanství. Ježíš. Maria. Světci Údaje o názvu Ježíš a mýtus o Kristu / Otakar A. Funda Záhlaví-jméno Funda, Otakar Antoň, 1943- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Praha : Karolinum, 2007 Fyz.popis 366 s. ; 21 cm ISBN 978-80-246-1276-8 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb001716721 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Dal.odpovědnost Univerzita Karlova (Nakladatel, vydavatel)
Předmět.hesla Ježíš Kristus * Bible. * biblické postavy - 1. století * biblické události - 1. století * rané křesťanství - 1. století * křesťanství a judaismus - 1. století * gnóze - 1. století * filozofie náboženství * psychologie náboženství * religionistika Forma, žánr studie Konspekt 2 - Náboženství MDT 2-236.5 , 27-9"00" , 27-67:26 , 27-874 , 2-1 , 159.98:2 , 2-6 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 27-3 - Osoby v křesťanství. Ježíš. Maria. Světci Druh dok. KNIHY Tato studie je psána z konsekventně religionistického pohledu. To znamená, že její autor se bez vázanosti na křesťanskou víru a její věrouku snaží uchopit téma konsekventně historicko-kritickou metodou jako kterékoli jiné historické téma. Přistupuje ke křesťanství jako k lidskému jevu lidských dějin a kultury. Ve svém pokusu o rekonstrukci minulých událostí nepočítá s nadpřirozenými zásahy. Nevykládá vznik křesťanské víry božím zjevením, resp. zjevením vzkříšeného Krista, nýbrž psychickým procesem, který se odehrál v myslích Ježíšových přívrženců, poté co se ještě plni Ježíšem hlásané vize příchodu božího království rozutekli v bolesti a ve zklamání po Ježíšově zatčení a ukřižování. Brzy se pak znovu v Jeruzalémě shromáždili, spojeni svou zjitřenou vizí, próto-vírou, že Bůh Ježíše vyvýšil a že ukřižovaný záhy přijde jako Syn člověka a království, které zvěstoval, nastolí. V této první fázi mělo společenství Ježíšových přívrženců po jeho ukřižování charakter židovské sekty. Teprve v dalším procesu prochází zejména v helénistickém prostředí tato próto-víra Ježíšových přívrženců závažnými transformacemi. Ježíš je vyznán jako Kristus, jako syn boží, jako vzkříšený, jako kyrios-Pán a spasitel. Jeho kříž je pochopen jako mesiášská událost, jako oběť za lidské viny. Ke konci 1. století, především pod vlivem gnose, začínají pak první teologické úvahy o Kristu jako o vtěleném Logu a o jeho jednotě s Bohem, která bude později postupně stále více chápána ontologicky. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1