Počet záznamů: 1
Profesní rozvoj učitelů
Vyd. 1. - V Praze : Karolinum, 2012 - 188 s. : il. ; 21 cm
ISBN 978-80-246-2087-9 (brož.)
Starý, Karel, - Autor
učitelská profese profesní rozvoj vzdělávání učitelů další vzdělávání vzdělávací politika
kolektivní monografieSignatura C 358.619 Umístění 377 - Odborné vzdělání. Technické vzdělání. Vzdělávání učitelů Údaje o názvu Profesní rozvoj učitelů : podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků / Karel Starý ... [et al.] Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje V Praze : Karolinum, 2012 Fyz.popis 188 s. : il. ; 21 cm ISBN 978-80-246-2087-9 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb002375251 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Jazyková pozn. Anglické resumé Dal.odpovědnost Starý, Karel, 1961- (Autor)
Dal.odpovědnost Univerzita Karlova (Nakladatel, vydavatel)
Předmět.hesla učitelská profese * profesní rozvoj * vzdělávání učitelů * další vzdělávání * vzdělávací politika Forma, žánr kolektivní monografie Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 37.091.12 , 005.963 , 377.8 , 377.4/.8 , 37.014.5 , (048.8:082) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 377 - Odborné vzdělání. Technické vzdělání. Vzdělávání učitelů Druh dok. KNIHY V zahraničních výzkumech, jejichž přehled mimo jiné najdete v této knize, se již delší dobu ozývá volání po tom, aby se účinky profesního rozvoje učitelů posuzovaly podle skutečných dopadů na výsledky jejich pedagogické práce. Informace o aktivitách profesního rozvoje učitelů v České republice jsou bohužel fragmentární, často chybí mezinárodní srovnání a pokud už nějaké existují, je jim věnována nedostatečná pozornost ze strany vzdělávací politiky. Spatřujeme v tom i jednu z možných příčin klesajících výsledků českých žáků v mezinárodních šetřeních. Cílem knihy je přispět k odborné diskusi o kvalitě práce učitelů aktuálními informacemi o různých cestách jejich profesního rozvoje. Panuje shoda, že kvalitní přípravné vzdělávání může zajistit dobrý základ pro výkon učitelské profese, ale skutečného mistrovství lze dosáhnout až v průběhu profesní dráhy. Absence systematické podpory v profesním vzdělávání a jasných profesních perspektiv v podobě kariérního řádu nevytváří motivující prostředí pro profesní růst. Ukazuje se také, že tradiční pojetí profesního vzdělávání formou absolvování různých školení a kurzů je v současnosti doplňováno o nové formy, jako jsou sdílený odborný diskurs na pracovišti, mentoring či řízené samostudium, které čerpají z reflexe profesních zkušeností. Na základě analýzy sekundárních i dílčích primárních pramenů si dovolujeme v závěru vyslovit určitá doporučení, na co by se v profesním rozvoji učitelů měl klást větší důraz a jaké formy podpory by to umožnily. Vhodnou kombinací vnější podpory učitele a vnitřní zodpovědnosti učitele za vlastní profesní zrání a předávání profesních zkušeností lze zvýšit kvalitu práce učitelů. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1