Počet záznamů: 1
Hastábhinaja
Havlíčková Kysová, Šárka, 1982- - Autor
Vyd. 1. - Brno : Masarykova univerzita, 2013 - 236 s. : il. (některé barev.), portréty ; 24 cm
ISBN 978-80-210-6406-5 (brož.)
Opera Universitatis Masarykianae Brunensis. Facultas philosophica = Spisy Masarykovy univerzity v Brně. Filozofická fakulta,
divadlo herectví mudry nonverbální komunikace gesto divadelní sémiotika
monografieSignatura C 358.727 Umístění 792 - Divadlo Údaje o názvu Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie / Šárka Havlíčková Kysová Část názvu Gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie Záhlaví-jméno Havlíčková Kysová, Šárka, 1982- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Brno : Masarykova univerzita, 2013 Fyz.popis 236 s. : il. (některé barev.), portréty ; 24 cm ISBN 978-80-210-6406-5 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb002539356 Edice/vedl.záhl. Masarykova univerzita. Filozofická fakulta. Spisy 419 Poznámky 300 výt. Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík Jazyková pozn. Český text, české a anglické resumé Předmět.hesla divadlo - Indie * herectví - Indie * mudry * nonverbální komunikace - mezioborový kontext * gesto - mezioborový kontext * divadelní sémiotika Forma, žánr monografie Konspekt 792 - Divadlo. Divadelní představení MDT 792 , 792.028 , 233-852.5Y , 24-536.4 , 316.772.2 , 159.925.8 , 001.2 , 792.01:81'22 , (540) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 792 - Divadlo Druh dok. KNIHY Práce se zabývá tradičním indickým herectvím. Zaměřuje se na specifickou formu komunikace herce s divákem – na komunikaci prostřednictvím muder, jež jsou zpravidla charakterizovány jako symbolické pozice rukou. Hlavním cílem práce bylo pojednat o tom, na jakých principech se vyjadřování prostřednictvím muder v performančních aktivitách Indie zakládá. V práci je prověřována teze, že v případě muder jde o komunikaci mezi jevištěm a hledištěm prostřednictvím svébytného jazykového systému, který je schopen vyjádřit jakoukoli myšlenku i emoci. Výsledky výzkumu v této oblasti jsou založeny na staroindické i novodobé divadelní literatuře v sanskrktu, angličtině, případně francouzštině, především na poetikách a hereckých manuálech, a na současné praxi tradičního indického divadla či tanečních forem, kterou autorka zkoumala v rámci výzkumné cesty po Indii – ponejvíce praxi kéralských divadelních aktivit, zejména divadla kúdijáttam a kathakali. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1