Počet záznamů: 1
Hráč versus příšery
Švelch, Jaroslav, 1981- - Autor
Vydání první - 184 stran : ilustrace ; 21 cm
ISBN 978-80-7470-492-5
Dolenský, Daniel, - Překladatel
počítačové hry počítačové hry monstra masová kultura
monografieSignatura C 420.284 Umístění 795 - Počítačové hry. Elektronické hry Údaje o názvu Hráč versus příšery : k čemu slouží monstra v počítačových hrách / Jaroslav Švelch ; z anglického originálu Player vs. monster ... přeložil Daniel Dolenský Záhlaví-jméno Švelch, Jaroslav, 1981- (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Filip Tomáš - Akropolis, 2024 Fyz.popis 184 stran : ilustrace ; 21 cm ISBN 978-80-7470-492-5 Kč 329.00 Číslo nár. bibl. cnb003582768 Poznámky Filmografie, ludografie Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy, bibliografii a rejstřík Dal.odpovědnost Dolenský, Daniel, 1984- (Překladatel)
Předmět.hesla počítačové hry * počítačové hry - dějiny * monstra * masová kultura Forma, žánr monografie Konspekt 795 - Elektronické hry MDT 795 , 398.4 , 316.7:7.011.26 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 795 - Počítačové hry. Elektronické hry Druh dok. KNIHY Už od počátků počítačových her v nich příšery hrály klíčovou roli. Fungují zde jako nebezpečí, kterému je třeba se vyhnout, jako bossové úrovní, které je třeba porazit, nebo jako cíle, které je třeba zničit, abyste získali body navíc. Proč je ale postava příšery ve hrách tak důležitá a jak počítačové hry formovaly koncepty monstrozity v naší kultuře? Ve snaze odpovědět na tyto otázky zkoumá kniha Hráč vs. příšery uplynulé půlstoletí příšer ve hrách od draků z prvních stolních her na hrdiny a pixelových mimozemšťanů ze Space Invaders až po zdeformované mutanty z The Last of Us či bizarní bestie z Bloodborne a odhaluje jejich společné rysy. Na příkladech monster všemožných typů zkoumá Jaroslav Švelch umění designu příšer a vliv, který na něj měla mytologie, výtvarné umění, populární kultura a stolní RPG hry. Zároveň ukazuje, že počítačové hry navazují na studenoválečnou koncepci jasně definovaných, vypočitatelných nepřátel a zobrazují monstra jako postavy, které jsou nenapravitelně zlé, ale přitom nevyhnutelně vždy porazitelné. Na jednu stranu vysvětluje, v čem jsou takto zjednodušené herní příšery přitažlivé, ale zároveň také zkoumá, jak by se toto médium mohlo dál rozvíjet, aby nabídlo i nuancovanější podoby monstrozity. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1