Počet záznamů: 1  

Hráč versus příšery

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Švelch, Jaroslav, 1981- - Autor
    Vydání první - 184 stran : ilustrace ; 21 cm
    ISBN 978-80-7470-492-5
      Dolenský, Daniel, - Překladatel
     počítačové hry  počítačové hry  monstra  masová kultura
     monografie
    SignaturaC 420.284
    Umístění 795 - Počítačové hry. Elektronické hry
    Hráč versus příšery
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 02.12.2024)C 420.284   

    Údaje o názvuHráč versus příšery : k čemu slouží monstra v počítačových hrách / Jaroslav Švelch ; z anglického originálu Player vs. monster ... přeložil Daniel Dolenský
    Záhlaví-jméno Švelch, Jaroslav, 1981- (Autor)
    Údaje o vydáníVydání první
    NakladatelPraha : Filip Tomáš - Akropolis, 2024
    Fyz.popis184 stran : ilustrace ; 21 cm
    ISBN978-80-7470-492-5 Kč 329.00
    Číslo nár. bibl.cnb003582768
    PoznámkyFilmografie, ludografie
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografické odkazy, bibliografii a rejstřík
    Dal.odpovědnost Dolenský, Daniel, 1984- (Překladatel)
    Předmět.hesla počítačové hry * počítačové hry - dějiny * monstra * masová kultura
    Forma, žánr monografie
    Konspekt795 - Elektronické hry
    MDT 795 , 398.4 , 316.7:7.011.26 , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru795 - Počítačové hry. Elektronické hry
    Druh dok.KNIHY
    Hráč versus příšery
    Už od počátků počítačových her v nich příšery hrály klíčovou roli. Fungují zde jako nebezpečí, kterému je třeba se vyhnout, jako bossové úrovní, které je třeba porazit, nebo jako cíle, které je třeba zničit, abyste získali body navíc. Proč je ale postava příšery ve hrách tak důležitá a jak počítačové hry formovaly koncepty monstrozity v naší kultuře? Ve snaze odpovědět na tyto otázky zkoumá kniha Hráč vs. příšery uplynulé půlstoletí příšer ve hrách od draků z prvních stolních her na hrdiny a pixelových mimozemšťanů ze Space Invaders až po zdeformované mutanty z The Last of Us či bizarní bestie z Bloodborne a odhaluje jejich společné rysy. Na příkladech monster všemožných typů zkoumá Jaroslav Švelch umění designu příšer a vliv, který na něj měla mytologie, výtvarné umění, populární kultura a stolní RPG hry. Zároveň ukazuje, že počítačové hry navazují na studenoválečnou koncepci jasně definovaných, vypočitatelných nepřátel a zobrazují monstra jako postavy, které jsou nenapravitelně zlé, ale přitom nevyhnutelně vždy porazitelné. Na jednu stranu vysvětluje, v čem jsou takto zjednodušené herní příšery přitažlivé, ale zároveň také zkoumá, jak by se toto médium mohlo dál rozvíjet, aby nabídlo i nuancovanější podoby monstrozity. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.