Počet záznamů: 1
Filozofická a pedagogická antropologie
Pelcová, Naděžda, 1954- - Autor
Vyd. 1. - Praha : Karolinum, 2000 - 201 s. ; 21 cm
ISBN 80-246-0076-5
filozofická antropologie pedagogická antropologie filozofie výchovy
studieSignatura C 299.521 Umístění 14 - Filozofické směry a školy Údaje o názvu Filozofická a pedagogická antropologie / Naděžda Pelcová Záhlaví-jméno Pelcová, Naděžda, 1954- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Praha : Karolinum, 2000 Fyz.popis 201 s. ; 21 cm ISBN 80-246-0076-5 Číslo nár. bibl. cnb000968552 Poznámky Dotisk r. 2004 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy Předmět.hesla filozofická antropologie * pedagogická antropologie * filozofie výchovy Forma, žánr studie Konspekt 14 - Filozofické systémy a hlediska MDT 17 , 130.1/.3 , 37.015.2 , 37.01 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 14 - Filozofické směry a školy Druh dok. KNIHY Téma člověka má počátek ve filozofickém vymezení základních antropologických paradigmat, jež lidskou bytost definovala ve vztahu k tomu, co ji přesahuje (např. vesmír, příroda). Antropologismus se tak stal nedílnou součástí moderních filozofických, etických i teleologických konceptů. Vznikl v okamžiku, kdy člověk chápe sebe sama jako východisko světa a konstituuje vlastní specifické světy (kupř. věda, kultura, děti, mravnost). Pronikl do všech oborů, proto vznikla i pedagogická antropologie. Tento obor představuje jedno z možných pojetí výchovy, opírající se o tradici antropologického myšlení. Hlavním ideovým pilířem je moderní filozofická antropologie. Rekapitulace konstituování antropologického paradigmatu, významných koncepcí filozofické antropologie (Dilthey, Scheler, Buber) i směřování samotné pedagogické antropologie. Shrnutí vývoje pedagogické antropologie od vzniku po současné trendy formuluje obecné závěry - výchova zredukovaná na metodu zacházení s člověkem k dosažení cíle se může stát pouze nouzovým řešením stávajících problémů. Žádná teorie výchovy není možná bez vymezení základních předpokladů a metodologie... Zdroj anotace: Městská knihovna v PrazeNačítání…
Počet záznamů: 1