Počet záznamů: 1
Foletti, Ivan, 1980- - Autor
1. vydání - 109 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 20 cm
ISBN 978-80-7485-199-5, ISBN 978-80-210-9425-3
Parva convivia ;
Meinecke, Katharina, - Autor Pala, Karel, - Překladatel
4.-8. století
římské antické umění raně křesťanské umění islámské umění ikonografie duchovní vůdci osobnost v dějinách vůdčí osobnost umělecké náměty
studieSignatura C 391.817 Umístění 72/76 - Výtvarné umění obecně Unifikovaný název Faces and bodies, past and present. Česky Údaje o názvu Jupiter, Kristus, chalífa : obrazy mocných a zrození středověku (IV.-VIII. století) / Ivan Foletti, Katharina Meinecke ; z anglického originálu Faces and bodies, past and present: from Serapis to Christ and the Caliph přeložil Karel M. Pala Záhlaví-jméno Foletti, Ivan, 1980- (Autor) Údaje o vydání 1. vydání Nakladatel Brno : Books & Pipes : Masarykova Univerzita, 2019 Fyz.popis 109 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 20 cm ISBN 978-80-7485-199-5 978-80-210-9425-3 Číslo nár. bibl. cnb003155621 Edice Parva convivia ; 5 Poznámky Vydáno ve spolupráci s Centrem raně středověkých studií při Semináři dějin umění Masarykovy univerzity Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii a rejstřík Dal.odpovědnost Meinecke, Katharina, 1979- (Autor)
Pala, Karel, 1963- (Překladatel)
Předmět.hesla 4.-8. století * římské antické umění - Středozemní moře (oblast) - 4.-8. století * raně křesťanské umění - Středozemní moře (oblast) - 4.-8. století * islámské umění - Středozemní moře (oblast) - 4.-8. století * ikonografie - Středozemní moře (oblast) - 4.-8. století * duchovní vůdci * osobnost v dějinách * vůdčí osobnost * umělecké náměty Forma, žánr studie Konspekt 7.01/.09 - Umění MDT 7.032(37) , 7.033.1 , 7.033.3 , 7.04 , 2-37 , 930.1 , 316.46/.47 , (4-12/-14) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 72/76 - Výtvarné umění obecně Druh dok. KNIHY Pohanský bůh Jupiter Serapis, Ježíš Kristus a muslimský chalífa – jejich tváře jsou si překvapivě blízké. Autoři se pozastavují nad tímto zdánlivým paradoxem a ptají se: Proč vypadají „úhlavní nepřátelé“ téměř stejně? Odpovědi hledají nejprve v konkrétních historických okolnostech – v dramatickém pádu Serapea v Alexandrii, v prosazení křesťanství jako státního náboženství či v dobytí Sýrie Umajjovci. Samotný způsob, kterým vítězové doslova „kradou“ tváře poraženým však sahá ještě hlouběji do historie, do doby kmenů a šamanů, kdy byl rituál s maskou nepřítele přípravou na boj či oslavou vítězství. Moudrý vládce ale nemůže být ten, který poražené příliš ponižuje. Co kdyby přejímání tváře vyjadřovalo též snahu ukázat inkluzi a kontinuitu? Pohled do daleké minulosti ukazuje, jak jsou obrazy mocné a jak důležité je jim rozumět. Upozorňuje též na společné kořeny středomořských civilizací, z nichž – v napětí mezi střety a kontinuitou – vyrostla evropská kultura. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1