Počet záznamů: 1  

Zrcadlo a lampa


  1.  Abrams, M. H. 1912-2015 - Autor
    Vyd. 1. - Praha : Triáda, 2001 - 383 s. ; 24 cm
    ISBN 80-86138-12-7
    Paprsek ;
      Procházka, Martin, - Překladatel - Autor doslovu, tiráže atd.
    18.-19. století
     poetika  romantismus (literatura)  literární teorie
     studie
    SignaturaC 305.108
    Umístění 82.0 - Teorie literatury, literární školy, směry
    Zrcadlo a lampa
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 305.108   

    Údaje o názvuZrcadlo a lampa : romantická teorie a tradice estetického myšlení / Meyer Howard Abrams ; [přeložil a doslov napsal Martin Procházka]
    Záhlaví-jméno Abrams, M. H. (Meyer Howard), 1912-2015 (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajePraha : Triáda, 2001
    Fyz.popis383 s. ; 24 cm
    ISBN80-86138-12-7
    Číslo nár. bibl.cnb001036321
    Edice Paprsek (Triáda)
    PoznámkyEdiční poznámka Zuzana Dětáková a Martin Procházka. Přeloženo z angličtiny
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje rejstřík
    OriginálMirror and the lamp
    Dal.odpovědnost Procházka, Martin, 1953- (Překladatel) (Autor doslovu, tiráže atd.)
    Předmět.hesla 18.-19. století * poetika - Anglie - 18.-19. století * romantismus (literatura) - Anglie * literární teorie - Anglie - 18.-19. století
    Forma, žánr studie
    Konspekt82 - Literatura. Literární život
    MDT 82.0 , 82.02 , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru82.0 - Teorie literatury, literární školy, směry
    Druh dok.KNIHY
    Zrcadlo a lampa
    Hlavní pozornost je upřena na anglickou teorii literatury a částečně i k jiným druhům umění v první polovině 19. stol. Důraz spočívá na celkové orientaci, podle níž lze správně určit romantickou teorii. Jsou pojednávány anglické romantické přístupy v širokém myšlenkovém kontextu výrazných osobností světového myšlení o literatuře. Autor, vyznamný profesor na Cornellově universitě v Ithace (stát New York),se pohybuje volně v čase: zpět k řeckým a římským počátkům estetického myšlení až k literárněkritickým názorům, s nimiž se běžně setkáváme dnes. Zároveň se snaží zjišťovat původ důležitých romantických myšlenek nejen z předchozího vývoje estetiky, ale řady dalších oborů. Metaforický název díla vyjadřuje protiklady lidského ducha. Odraz vnějšího světa ve vědomí a na straně druhé zdroj světla, které spoluvytváří vnímanou realitu. Obnažování skrytých analogií umožňuje vidět určitá fakta v objevné perspektivě. Abramsovy analýzy evropského romantismu ukazují především převratný význam Wordsworthovy a Coleridgeovy poezie a estetiky, v níž spatřuje základ přeměny mechanistického pojetí umění v organistické. Nelze však přehlédnout, že je autor velmi kritický k formalismu,strukturalismu a dalším proudům poslední třetiny 20.stol.(viz Bloom, Deleuze, Derrida, Hartman aj). Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.