Počet záznamů: 1  

Komunikace jako základní funkce dorozumění a stavba textu

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Dvořák, Karel, 1930- - Autor
    České Budějovice : Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2014 - 32 s. ; 25 cm
    ISBN 978-80-87472-77-4
    Studijní texty
     odborné texty  struktura a kompozice textu  produkce a percepce (lingvistika)
     učební texty
    SignaturaS 33.576
    Umístění
    Komunikace jako základní funkce dorozumění a stavba textu
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( region )jen prezenčněS 33.576 P   

    Údaje o názvuKomunikace jako základní funkce dorozumění a stavba textu / Karel Dvořák
    Záhlaví-jméno Dvořák, Karel, 1930- (Autor)
    Vyd.údajeČeské Budějovice : Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2014
    Fyz.popis32 s. ; 25 cm
    ISBN978-80-87472-77-4
    Číslo nár. bibl.cnb002633945
    Edice/vedl.záhl. Vysoká škola evropských a regionálních studií. Studijní texty
    Poznámky50 výt.
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    Dal.odpovědnost Vysoká škola evropských a regionálních studií
    Předmět.hesla odborné texty * struktura a kompozice textu * produkce a percepce (lingvistika)
    Forma, žánr učební texty
    Konspekt81 - Lingvistika. Jazyky
    37.016 - Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice
    MDT 81'42'373.46 , 81'42 , 81'23 , (07)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Druh dok.KNIHY
    Komunikace jako základní funkce dorozumění a stavba textu
    Pozornost je věnována odbornému stylu – útvaru výklad. S odborným stylem přicházejí studenti do styku při tvorbě bakalářských prací. Jazyka je třeba užívat v množství různých situací a funkcí. Při zpracování odborného textu jde o reprodukci textu a o produkci. Již na středních školách by se měli studenti seznamovat s textem a s prostředky, které výstavbu komunikátu kondenzují a uvolňují. Příliš kondenzované vyjadřování bývá na úkor srozumitelnosti textu. Vedle tvorby textu je důležité jeho přijímání. Přijímání textu je činnost zvláště náročná, obzvláště jsou-li texty nadměrně kondenzované. V odborných textech je kondenzace samozřejmá, nesmí však jít o narušení srozumitelnosti. Studenti by se měli seznamovat s prostředky, které kondenzaci způsobují. Text nepředstavuje homogenní nečleněný tvar. Vedle členění textu na hieraticky vyšší oddíly, odstavce, kapitoly se uplatňují vysvětlivky, citace, odkazy na odbornou literaturu, z níž bylo čerpáno. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.