Počet záznamů: 1
Miller, Alice, 1923-2010 - Autor
1. vydání - 298 stran ; 21 cm
ISBN 978-80-7553-304-3
Škultéty, Michaela, - Překladatel
výchova dítěte rodiče a děti deprivované děti psychická traumata dětská psychopatologie sociální paměť vyrovnání se s minulostí
studieSignatura C 372.529 Umístění 37 - Pedagogika. Výchova a vzdělávání. Výchova v rodině Unifikovaný název Am Anfang war Erziehung. Česky Údaje o názvu Na počátku byla výchova : neopakujte chyby svých rodičů / Alice Millerová ; přeložila Michaela Škultéty Záhlaví-jméno Miller, Alice, 1923-2010 (Autor) Údaje o vydání 1. vydání Nakladatel Praha : Stanislav Juhaňák - Triton, 2017 Fyz.popis 298 stran ; 21 cm ISBN 978-80-7553-304-3 Číslo nár. bibl. cnb002892447 Poznámky Přeloženo z němčiny Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii Dal.odpovědnost Škultéty, Michaela, 1972- (Překladatel)
Předmět.hesla výchova dítěte * rodiče a děti * deprivované děti * psychická traumata * dětská psychopatologie * sociální paměť * vyrovnání se s minulostí Forma, žánr studie Konspekt 364 - Sociální problémy vyžadující podporu a pomoc. Sociální zabezpečení MDT 37.03-053.2 , 316.362.1-055.52-055.62 , 173.5/.7 , 364.612-053.2 , 159.974 , 616.89-053.2 , 316.6:159.953 , 159.923.2:17.024.3 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 37 - Pedagogika. Výchova a vzdělávání. Výchova v rodině Druh dok. KNIHY Kniha renomované švýcarské psycholožky se zabývá raným dětstvím a nutností objasnit rozdíl mezi pocity viny a smutkem. S tím totiž souvisí často opakovaná otázka rodičů, kteří mají o své děti upřímný a opravdový zájem: Co ještě můžeme udělat, pokud zjistíme, že nevědomě opakujeme výchovné chyby vlastních rodičů? Alice Millerová se obrací na dítě v dospělém. Dokud si toto skryté dítě nesmí uvědomovat, jak mu bylo ublíženo, je část jeho emocionálního života „zamrzlá“ a jeho vnímavost vůči utrpení zažitému v dětství otupena. Veškeré apely na lásku, solidaritu a milosrdenství však zůstanou marné, není-li splněn tento důležitý předpoklad mezilidského vnímání a porozumění. Autorka v první části představuje tzv. „černou pedagogiku“, tedy kruté výchovné metody, s nimiž vyrůstali naši rodiče a prarodiče. Ve druhé části popisuje dětství tří osob, drogově závislé ženy, politika a vraha dětí, kteří byli sami v dětství oběťmi ponižování a týrání. Řešení je nasnadě – překročit vlastní stín, zapomenout na útrapy dětství a zaměřit se na nenásilné rozvíjení svobodné individuality každého dítěte. Zdroj anotace: Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně, příspěvková organizaceNačítání…
Počet záznamů: 1