Počet záznamů: 1  

Kierkegaard o estetice divadla a dramatu

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Osolsobě, Petr, 1962- - Autor
    1. vyd. - Brno : CDK (Centrum pro studium demokracie a kultury), 2007 - 246 s. ; 21 cm
    ISBN 978-80-7325-125-3 (brož.) :
    Studia Kierkegaardiana ;
     Kierkegaard, Søren Aabye, 1813-1855
     divadlo  drama  estetika  filozofie umění
     studie
    SignaturaC 328.646
    Umístění 792 - Divadlo
    Kierkegaard o estetice divadla a dramatu
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 328.646   

    Údaje o názvuKierkegaard o estetice divadla a dramatu / Petr Osolsobě
    Záhlaví-jméno Osolsobě, Petr, 1962- (Autor)
    Údaje o vydání1. vyd.
    Vyd.údajeBrno : CDK (Centrum pro studium demokracie a kultury), 2007
    Fyz.popis246 s. ; 21 cm
    ISBN978-80-7325-125-3 (brož.) : Kč 198,00
    Číslo nár. bibl.cnb001752099
    Edice Studia Kierkegaardiana ; 3
    PoznámkyVyšlo ve spolupráci se Seminářem estetiky Masarykovy univerzity
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografické odkazy
    Dal.odpovědnost Masarykova univerzita. Seminář estetiky (Jiná role)
    Předmět.hesla Kierkegaard, Søren Aabye, 1813-1855 * divadlo - filozofické aspekty * drama - filozofické aspekty * estetika * filozofie umění
    Forma, žánr studie
    Konspekt792 - Divadlo. Divadelní představení
    MDT 792 , 82-2 , 101 , 7.01:111.852 , 7.01 , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru792 - Divadlo
    Druh dok.KNIHY
    Kierkegaard o estetice divadla a dramatu
    Na estetice divadla dramatu lze ukázat, co jinak uniká při výkladu filosofa Kierkegaarda. Divadlo a dramata jejakýmsi trvalým protestem existence proti objektivizující filosofii. Nikoli člověk obesně, nýbrž zde tento jedinec je dramatem vsazen do určitého času a situace, z nichž nemůže uniknout. Existuje reálně, nikoli pojmově. Kierkegaardova filozofie je převážně teorií jednání. Pro důraz kladený na jedince v situaci rozhodnutí byla mnohokrát označena jako "drama" (Wahl, Gilson,Marcel). Je však dramatická i způsobem nepřímého podání: filosof nechal pod pseudonymy promlouvat k charakterům jednotlivých životních "stádií". Do třetice: Kierkegaard byl náruživým divadelním návštěvníkem a reflexe postav - Antigony, Hamleta či Dona Giovanniho, portréty dobových herců a úvahy ... Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.