Počet záznamů: 1  

Únosy dopravních letadel v Československu 1945-1992

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Keller, Ladislav, 1959- - Autor
    Vyd. 1. - Cheb : Svět křídel, 2012 - 215 s. : il., portréty, faksim. ; 24 cm
    ISBN 978-80-87567-11-1 (váz.) :
    Svět křídel ;
      Koverdynský, Bohdan, - Autor
    1945-1992 20. století
     únosy letadel
     literatura faktu
    SignaturaC 348.144
    Umístění 343.4/.7 - Ostatní trestné činy
    Únosy dopravních letadel v Československu 1945-1992
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 348.144   

    Údaje o názvuÚnosy dopravních letadel v Československu 1945-1992 / Ladislav Keller, Bohdan Koverdynský
    Záhlaví-jméno Keller, Ladislav, 1959- (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajeCheb : Svět křídel, 2012
    Fyz.popis215 s. : il., portréty, faksim. ; 24 cm
    ISBN978-80-87567-11-1 (váz.) : 290.00 Kč
    Číslo nár. bibl.cnb002371252
    Edice Svět křídel ; 144
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii
    Dal.odpovědnost Koverdynský, Bohdan, 1937- (Autor)
    Předmět.hesla 1945-1992 * 20. století * únosy letadel - Československo - 20. století
    Forma, žánr literatura faktu
    Konspekt343 - Trestní právo
    MDT (437) , 343.712.5 , (0:82-96)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru343.4/.7 - Ostatní trestné činy
    Druh dok.KNIHY
    Únosy dopravních letadel v Československu 1945-1992
    Historie československého civilního letectví je až překvapivě bohatá na protiprávní činy. Hlavní zásluhu na tom má totalitní režim, který po dobu více než čtyřiceti let bránil občanům svobodně vycestovat ze země. První vlna únosů přišla krátce po únoru 1948. Řada pilotů, kteří za války sloužili na Západě a po válce získali uplatnění v Československých aeroliniích, se po únoru 1948 ocitla na „černé listině“ a začala být režimem ohrožena, v lepším případě profesně, v horším přímo existenčně. Hledali tak cestu zpět na Západ a nejsnadnější cestou pro ně bylo využít letadel, ke kterým ještě několik měsíců po únoru 1948 měli přístup. V následujících desetiletích, poté co se komunistickému režimu podařilo celou zemi ostnatým drátem „izolovat“ od okolního světa, to pak byla právě letecká doprava, která umožňovala relativně nejméně rizikovou možnost úniku na Západ. Československým orgánům se nikdy zcela nepodařilo zamezit zveřejňování informací o úspěšných únosech letadel do zemí západní Evropy. Každá nová informace o tom, že se únos někomu podařil, motivovala k činu další, kteří nechtěli v tehdejším nesvobodném Československu žít. Ve druhé polovině šedesátých let se sice režim povolování cest do západních zemí zmírnil a vycestovat mohl prakticky kdokoli, krátce po okupaci vojsky Varšavské smlouvy se však situace vrátila do starých kolejí. Navíc řada občanů tehdejšího Československa, kteří v krátkém období relativní svobody na Západ vycestovali, poznala tamní vymoženosti a jejich nespokojenost s poměry v rodné zemi narůstala. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.