Počet záznamů: 1
Fischer-Lichte, Erika, 1943- - Autor
Vyd. 1. - Mníšek pod Brdy : Na konári, 2011 - 334 s. ; 20 cm
ISBN 978-80-904487-2-8 (brož.)
Teorie
divadelní představení estetika performance (umění)
monografieSignatura C 349.629 Umístění 792 - Divadlo Údaje o názvu Estetika performativity / Erika Fischer-Lichte ; [z německého originálu ... přeložila Markéta Polochová] Záhlaví-jméno Fischer-Lichte, Erika, 1943- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Mníšek pod Brdy : Na konári, 2011 Fyz.popis 334 s. ; 20 cm ISBN 978-80-904487-2-8 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb002405413 Edice Teorie (Na konári) Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky Originál Ästhetik des Performativen Předmět.hesla divadelní představení * estetika * performance (umění) Forma, žánr monografie Konspekt 792 - Divadlo. Divadelní představení MDT 792.09 , 7.01:111.852 , 7.038.531 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 792 - Divadlo Druh dok. KNIHY V knize Estetika performativity (Ästhetik des Performativen, Suhrkamp, 2004) se německá teatroložka Erika Fischer-Lichte odklání od svých sémiotických studií a nahlíží divadelní představení optikou jejich performativních vlastností. Autorka vychází z vybraných divadelních inscenací, resp. jejich konkrétních představení, a také performancí, eventů, happeningů i akcí, které se rozšířily především po performativním obratu v šedesátých letech 20. století. Neomezuje se pouze na oblast divadla a performativitu i koncept představení aplikuje také na politické, sportovní a jiné události. Klíčovým aspektem jejích úvah je spolupřítomnost aktérů a diváků a jejich vzájemné působení, energie, jež mezi nimi proudí, záměna rolí, která může v určitých momentech nastat, což ústí ve vznik autopoietické zpětnovazební smyčky – pomyslného hybatele představení. Při zkoumání vzniku společenství účastníků představení vychází mimo jiné z konceptu rituálu, který je spolu s konceptem představení Maxe Herrmannova a pojetím performativu Johna L. Austina jednou z klíčových koncepcí, k nimž se obrací. Boří se zde dichotomické nahlížení světa pomocí binárních opozic (označující–označované, prezentace–reprezentace) a v odpovědi na otázku „Dají se představení pochopit?“ sleduje autorka spíše spolupřítomnost složek v procesu „opětovného zakouzlení světa“. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1