Počet záznamů: 1
České a moravské národní písně
Raichl, Miroslav, 1930-1998 - Skladatel
1. vyd. - Praha : Český rozhlas, 2006 - 1 partitura (50 s.)
M660610534
české lidové písně, úpravy moravské lidové písně, úpravy folklor vokální hudba
zhudebněná poezie aranžmá (hudba) lidové písně partiturySignatura HB 12.043 Unifikovaný název České a moravské národní písně Údaje o názvu České a moravské národní písně [hudebnina] : zpěv a klavír / Miroslav Raichl Záhlaví-jméno Raichl, Miroslav, 1930-1998 (Skladatel) Údaje o vydání 1. vyd. Vyd.údaje Praha : Český rozhlas, 2006 Fyz.popis 1 partitura (50 s.) ISMN M660610534 Číslo nár. bibl. cnb001757543 Poznámky Písně z let 1986-88 Úplný obsah Škoda ťa synečku -- Měla jsem já milovníčka -- Ore šohaj (S) -- Louka široká -- Počúvaj počúvaj -- Což ten slavíček -- Miletínští sousedi -- Či’s něbyl doma (S) -- Probuď se můj milý ze sna -- A když vy mě má panenko nechcete -- Ore šohaj (A) -- Či’s něbyl doma (A) -- Měla sem synečka -- Aj spívá spívá slavíček -- Nepůjdu já -- Hodonickou cestou -- Náchodský zámeček -- Pásla vovečky Jazyková pozn. Slova v češtině, biografie a doprovodný text v češtině a v angličtině Předmět.hesla české lidové písně, úpravy * moravské lidové písně, úpravy * folklor - Česko - Morava (Česko) * vokální hudba - Česko - 20. století Forma, žánr zhudebněná poezie * aranžmá (hudba) * lidové písně * partitury Obsazení sólo: zpěv (1) ; klavír (1) [celkový počet interpretů: 2] Konspekt 784 - Vokální hudba MDT 784 , 398 , 78.089.6 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Druh dok. Hudebniny Soubor osmnácti (respektive šestnácti - dvě písně se opakují ve dvou různých transpozicích) písní na texty lidové poezie české i moravské z let 1986 - 88 náleží do kategorie tvorby v nejširším slova smyslu "ohlasové". Melodická kresba vokálního partu, faktura klavírního doprovodu i celkově přehledná stavba jednotlivých písní si svou záměrnou prostotou, jednoduchostí - ale současně i upřímností a bezprostředností výrazu nezadají s původním světem lidových písní. Mnohé z nich dodržují základní rytmický obrys i melodický spád původních lidových verzí. Melodický rozsah nápěvů umožňuje interpretaci těchto písní různými hlasovými typy a polohami, ve dvou případech skladatel uvádí dvě rozdílné polohy stejné písně. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1