Počet záznamů: 1
Cesta životem s ADHD
Závěrková, Markéta, 1975- - Autor
Vydání první - 130 stran ; 21 cm
ISBN 978-80-88429-83-8
Budíková, Jaroslava - Autor Dobiášová, Markéta, - Autor Kendíková, Jitka Blaho Vitošková, Veronika, - Autor
porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou hyperaktivní děti
příručky kolektivní monografieSignatura C 414.883 Umístění 616.89 - Psychiatrie. ADHD Údaje o názvu Cesta životem s ADHD : jak se vyrovnat s diagnózou v jednotlivých etapách života / Markéta Závěrková, Jaroslava Budíková, Markéta Dobiášová, Jitka Kendíková, Veronika Vitošková Variantní názvy Jak se vyrovnat s diagnózou v jednotlivých etapách života Záhlaví-jméno Závěrková, Markéta, 1975- (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Pasparta, 2023 Fyz.popis 130 stran ; 21 cm ISBN 978-80-88429-83-8 Číslo nár. bibl. cnb003535334 Dal.odpovědnost Budíková, Jaroslava (Autor)
Dobiášová, Markéta, 1977- (Autor)
Kendíková, Jitka
Blaho Vitošková, Veronika, 1982- (Autor)
Předmět.hesla porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou * hyperaktivní děti Forma, žánr příručky * kolektivní monografie Konspekt 376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob MDT 616.89-008.47-008.481 , 316.344.6-053.2:616.89-008.481 , (035) , (048.8:082) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 616.89 - Psychiatrie. ADHD Druh dok. KNIHY Porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) patří mezi nejčastější neurovývojové odlišnosti u dětí. Její symptomy přetrvávají většinou i do dospělosti. Kniha nabízí ucelený pohled na život jedinců pod taktovkou ADHD. Popisuje jednotlivá vývojová období života člověka ve vztahu k projevům a potížím spojeným s touto diagnózou. Zaměřuje se hlavně na prostředí školy, ale i na domácí prostředí, mapuje klíčové momenty při vzdělávání a výchově těchto dětí, jako je samotný vstup do mateřské/základní školy, přestupy mezi jednotlivými stupni škol, volba povolání apod. Sleduje také specifika vývoje dětí, dospívajících a dospělých s ADHD. Sdílí příklady dobré praxe. Popis života dítěte s ADHD začíná v předškolním období, pokračuje mladším školním obdobím – pubertou – a adolescencí až po dospělost. Nechybí ani kapitola o mimoškolní oblasti, informace o možnostech a významu volnočasových aktivit. Autorky se v jednotlivých kapitolách zamýšlejí nad specifiky daného období, přinášejí svou profesní erudici i letité zkušenosti získané při práci s těmito jedinci v konkrétním prostředí, ve kterém se společně setkávají. Jednotlivé kapitoly nastiňují potřeby těchto osob i nároky, které jsou na ně v jednotlivých životních fázích kladeny. Přibližují a popisují rizika, do kterých vstupují. Zaměřují se na klíčové momenty vývoje jedince. Nedílnou součástí každé kapitoly je nabídka možností a inspirací, jak s těmito jedinci komunikovat, spolupracovat. Jak u nich podporovat to, co funguje. Jak čelit problémům a jejich důsledkům vyplývajícím z ADHD. Jak pomáhat žákům přímo ve škole. Každou kapitolu doplňují příklady z praxe nebo kazuistiky. Kniha je určena pro rodiče, učitele a vychovatele, ale i pro spolužáky, kamarády, partnery a zaměstnavatele. V neposlední řadě i pro samotné osoby s ADHD. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1