Počet záznamů: 1
Rozumět hudbě
Vydání první - 85 stran : ilustrace ; 22 cm
ISBN 978-80-7331-376-0
Havlík, Jaromír, - Editor
hudební analýza hudební teorie hudební interpretace hudební tektonika
sborníky konferencíSignatura C 366.587 Umístění 781 - Teorie hudby Údaje o názvu Rozumět hudbě : sborník vybraných příspěvků z kolokvia Hudební analýza jako prolnutí interpretace, invence a intuice pořádaného KTDH HAMU 26.11.2014 v Praze / Jaromír Havlík (ed.) Záhlaví-akce Hudební analýza jako prolnutí interpretace, invence a intuice (kolokvium) (2014 : Praha, Česko) (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Akademie múzických umění v Praze, 2015 Fyz.popis 85 stran : ilustrace ; 22 cm ISBN 978-80-7331-376-0 Číslo nár. bibl. cnb002776380 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografie a bibliografické odkazy Dal.odpovědnost Havlík, Jaromír, 1950- (Editor)
Předmět.hesla hudební analýza * hudební teorie * hudební interpretace * hudební tektonika Forma, žánr sborníky konferencí Konspekt 781 - Hudební teorie MDT 781 , 781.68 , 781.6 , (062.534) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 781 - Teorie hudby Druh dok. KNIHY Je třeba rozumět hudbě, kterou posloucháme? Je třeba rozumět hudbě, kterou interpretujeme? Co to vůbec znamená rozumět hudbě? Lze skladatelův záměr při nastudování nové skladby poznat a pochopit intuicí, nebo je smysluplné (či dokonce nezbytné) zapojit myšlení? Je vnímání a poznávání hudby, její komponování, interpretace, poslech a prožitek toho všeho proces probíhající vědomě, nebo na úrovni podvědomí? Potřebuje interpret rozebírat skladbu, kterou studuje? Pokud ano – co, proč a jak rozebírat? Čeho si v notovém zápisu všímat? Lze k nalezení vlastní představy o nově studované skladbě a k jejímu následnému vystavění dospět na základě pocitu, nebo úvahy? Tyto a mnohé další otázky se snaží zodpovědět sborník sestavený z výboru příspěvků, jež zazněly na kolokviu Hudební analýza jako prolnutí interpretace, invence a intuice. Autory jednotlivých příspěvků jsou Vladimír Tichý, Jiřina Dvořáková, Elena Knápková, Lubomír Spurný, Tomáš Krejča, Otomar Kvěch a Jaromír Havlík. Zabývají se např. problematikou výuky předmětu Rozbor skladeb, analýzou klavírních skladeb Oliviera Messiaena, metodologií výuky hudební analýzy a dalšími tématy. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1