Počet záznamů: 1
Fulková, Marie, 1955- - Autor
Vyd. 1. - Jinočany : H & H, 2008 - 335 s. : il., portréty ; 23 cm
ISBN 978-80-7319-076-7 (brož.)
umění a společnost kultura a společnost vzdělávání zprostředkování umění galerijní pedagogika výtvarná výchova
studie metodické příručkySignatura C 333.984 Umístění 37 - Pedagogika. Výchova a vzdělávání Údaje o názvu Diskurs umění a vzdělávání / Marie Fulková Záhlaví-jméno Fulková, Marie, 1955- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Jinočany : H & H, 2008 Fyz.popis 335 s. : il., portréty ; 23 cm ISBN 978-80-7319-076-7 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb001782803 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii Poznámky k uživatelskému určení Pub. je určena ke vzdělávacím účelům Předmět.hesla umění a společnost * kultura a společnost * vzdělávání * zprostředkování umění * galerijní pedagogika * výtvarná výchova Forma, žánr studie * metodické příručky Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 7.011:316.72/.75 , 316.72/.75 , 37.0 , 7.071.5 , 37.01:[72/76:069] , 72/76:37.016 , (048.8) , (072) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 37 - Pedagogika. Výchova a vzdělávání Druh dok. KNIHY Publikace Marie Fulkové je určena posluchačům výtvarného oboru na pedagogických fakultách a učitelům výtvarné výchovy na základních a středních školách i v zájmových výtvarných kroužcích. Autorka vychází ze své praxe vyučující na Pedagogické fakultě KU v Praze. Na základě dlouhodobého terénního výzkumu mapuje diskursivní pole, v němž se konstituují dvě oblasti důležité pro život – umění a vzdělání. Jejich spojení nachází ve výtvarné výchově jakožto předmětu, který umožňuje orientaci v kultuře, ve světě výtvarného umění i v produktech vizuálního průmyslu. Za důležitou pokládá rovněž edukační činnost galerií a muzeí. Autorka předkládá v textu interpretaci pedagogických zkušeností, řadu komentářů a výtvarných reflexí vztahujících se k obrazům nebo vizuálně vnímaným předmětům a jevům. Text knihy má neobvyklou grafickou úpravu. Je rozčleněn „zrcadlově“ do dvou pararelně probíhajících celků – levá strana obsahuje hlavní text, který je proložen úryvky z vyjádření účastníků výzkumu, pravá strana navazuje částí Souvislosti, v nichž se objevují informace na hlavní text navazující. Kniha je doplněna bohatým ilustračním materiálem a příklady z praxe učitelů i studentů.Publikace je určena posluchačům výtvarného oboru na pedagogických fakultách a učitelům výtvarné výchovy na základních a středních školách i v zájmových výtvarných kroužcích. Na základě dlouhodobého terénního výzkumu mapuje autorka diskursivní pole, v němž se konstituují dvě oblasti důležité pro život – umění a vzdělání. Jejich spojení nachází ve výtvarné výchově jakožto předmětu, který umožňuje orientaci v kultuře, ve světě výtvarného umění i v produktech vizuálního průmyslu. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1