Počet záznamů: 1
Vyd. 1. - V Řevnicích : Arbor vitae, 2011 - 337, [10] s. : il. (převážně barev.), portréty, faksim. ; 29 cm + 30 vlepených příl.
ISBN 978-80-87164-64-8 (váz.)
Rousová, Hana, - Autor
20. století 1938-1948
umělecká avantgarda české výtvarné umění umění a společnost umění a politika kultura a politika intelektuální život moderní umění
kolektivní monografie katalogy výstavSignatura B 51.967 Umístění 72/76 - Výtvarné umění obecně Údaje o názvu Konec avantgardy? : od mnichovské dohody ke komunistickému převratu / Hana Rousová ... [et al.] Část názvu Od mnichovské dohody ke komunistickému převratu Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje V Řevnicích : Arbor vitae, 2011 Fyz.popis 337, [10] s. : il. (převážně barev.), portréty, faksim. ; 29 cm + 30 vlepených příl. ISBN 978-80-87164-64-8 (váz.) Číslo nár. bibl. cnb002200134 Poznámky Vydáno u příležitosti stejnojmenné výstavy v Galerii hlavního města Prahy - Městské knihovně, konané ve dnech 26.5. až 25.9.2011 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy Jazyková pozn. Anglické a německé resumé Dal.odpovědnost Rousová, Hana, 1944- (Autor)
Dal.odpovědnost Galerie hlavního města Prahy (Jiná role)
Předmět.hesla 20. století * 1938-1948 * umělecká avantgarda - Česko - 20. století * české výtvarné umění - 20. století * umění a společnost - Česko - 20. století * umění a politika - Česko - 20. století * kultura a politika - Česko - 20. století * intelektuální život - Česko - 20. století * moderní umění - Česko Forma, žánr kolektivní monografie * katalogy výstav Konspekt 72/76 - Výtvarné umění MDT 7.036/.038 , 72/76(437.3) , 7.011:316.72/.75 , 72/76:321 , 316.7:32 , 001.83-027.22 , 7.036/.038 , (437.3) , (048.8:082) , (083.824) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL http://toc.nkp.cz/NKC/201107/contents/nkc20112200134_1.pdf Ve volném výběru 72/76 - Výtvarné umění obecně Druh dok. KNIHY Rozsáhlá monografie mapující české umění mezi léty 1938-1948 má neobvyklou koncepci: konfrontuje české výtvarné umění těchto dramatických let s pokleslou kulturní úrovní prostředí, v němž vznikalo, tedy s ideologickými aktivitami totalitního nacistického a posléze poválečného režimu, postupně mířícího k únorové tragédii. Vnitřní svobodu si v takových podmínkách dokázala udržet zejména tvorba nejmladších umělců, kteří se vymezovali vůči svým předchůdcům - odmítali úlohu, jakou dal umění avantgardní projekt světa, pochybovali i o modernismu. Jejich tvorba byla založena na vyhraněně osobním vztahu k existenci "teď a tady". Po válce se ale začalo ukazovat, že dějiny moderního umění neskončily, a že spolu s nimi neskončila ani avantgarda. Naději, že si kultura znovu vydobývá svobodný veřejný prostor, však po necelých třech letech na dlouhou dobu definitivně zničil komunistický převrat. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1