Počet záznamů: 1
Menzel, Jiří, 1938-2020 - Autor
V Praze : Slovart, 2013 - 421 s. : il. (některé barev.), portréty, faksim. ; 24 cm
ISBN 978-80-7391-816-3 (váz.) :
Menzel, Jiří, 1938-2020
20.-21. století
filmoví režiséři divadelní režiséři
autobiografieSignatura C 354.772 Umístění 791.071 - Filmoví tvůrci, tvůrkyně, kritici, kritičky. Filmoví režiséři, režisérky Údaje o názvu Rozmarná léta / Jiří Menzel Záhlaví-jméno Menzel, Jiří, 1938-2020 (Autor) Vyd.údaje V Praze : Slovart, 2013 Fyz.popis 421 s. : il. (některé barev.), portréty, faksim. ; 24 cm ISBN 978-80-7391-816-3 (váz.) : 499.00 Kč Číslo nár. bibl. cnb002537464 Poznámky Obsahuje rejstřík. Režijní a herecká filmografie, divadelní režie Předmět.hesla Menzel, Jiří, 1938-2020 * 20.-21. století * filmoví režiséři - Česko - 20.-21. století * divadelní režiséři - Česko - 20.-21. století Forma, žánr autobiografie Konspekt 791/793 - Divadlo, film, tanec (obecně) 929 - Biografie MDT 791.633-051 , 792.075 , (437.3) , (092) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 791.071 - Filmoví tvůrci, tvůrkyně, kritici, kritičky. Filmoví režiséři, režisérky Druh dok. KNIHY Ve vzpomínkovém vyprávění Jiří Menzel popisuje své dětství a formující kulturní zázemí pražské měšťanské rodiny, studium na FAMU a okolnosti svého rozhodnutí pro film navzdory tomu, že jeho původní láskou bylo divadlo, realizaci svých nejslavnějších snímků, jako byly Ostře sledované vlaky a Rozmarné léto v době filmové „nové vlny". Za první z nich získal Jiří Menzel Oscara a stal se jedním z „mužů roku 1968", a proto je popis následujícího období, dusných sedmdesátých let, bizarním příběhem o boji proti tuposti a neschopnosti nadřízených a stranicko-úřednického aparátu, o handlech a kompromisech. Memoáry jsou dovedeny do roku 1988, na práh obnovení svobody v Československu. Díky propojení autorova osobního a profesního života s historicko-společenskou realitou dostává čtenář do ruky také část historie české společnosti v poválečném období. Osobněji laděné vzpomínky jsou obsahem monografických podkapitol, v nichž na učitele (především na Otakara Vávru), kameramany, herce, filmové kritiky, postavy „filmové diplomacie". Nejde tu (jen) o příslovečné veselé příhody z natáčení, Jiří Menzel poskytuje zejména vhled do geneze a utváření své tvůrčí metody, svých názorů na film a přesvědčení o tom, jak se má dělat. Jako červená nit se pak celým textem táhne jednoduchá maxima: Chci dělat filmy tak, aby se líbily lidem a aby na ně lidé rádi chodili. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1