Počet záznamů: 1
Přibyl, Ondřej, 1978- - Autor
Vyd. 1. - Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2014 - 139 s. ; 21 cm
ISBN 978-80-86863-77-1 (brož.)
daguerrotypie fotografie filozofie umění dějiny fotografie
monografieSignatura C 360.244 Umístění 77 - Fotografie Údaje o názvu Jedinečnost a reprodukce fotografického obrazu / Ondřej Přibyl Záhlaví-jméno Přibyl, Ondřej, 1978- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2014 Fyz.popis 139 s. ; 21 cm ISBN 978-80-86863-77-1 (brož.) Číslo nár. bibl. cnb002541046 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy Předmět.hesla daguerrotypie * fotografie * filozofie umění * dějiny fotografie Forma, žánr monografie Konspekt 77 - Fotografie. Fotografické postupy MDT 772.11 , 7.01 , 77.03/.08 , 101 , 72/76 , 77(091) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 77 - Fotografie Druh dok. KNIHY Jedinečnost a reprodukce fotografického obrazu - Ondřej Přibyl. Publikace představuje revidovanou a doplněnou teoretickou část autorovy dizertační práce, ve které se zabývá problematikou toho, co představuje originál fotografického obrazu pro diváka i tvůrce a jak se vnímání statusu originálu a jedinečnosti proměňovalo a proměňuje spolu s vývojem fotografie a fotografické technologie. V souvislosti s tím se autor snaží vymezit možnosti definování vlastností uměleckého média a nastolit otázku míry zahrnutí procesu vzniku uměleckého díla do díla samotného. Jako jeden z opěrných pilířů tohoto uvažování mu posloužila dřevní fotografická technologie daguerrotypie, která je jistým ultimativním či referenčním bodem pro celou oblast fotografie. Za takovýto bod je možné ji považovat zejména vzhledem k rezistenci daguerrotypie vůči mechanické reprodukovatelnosti a přímé hmotné souvztažnosti, kterou udržuje s objektem, jehož světelnou stopu zachycuje. Pohled na takovýto bod může posloužit k hlubšímu pochopení celé oblasti fotografie jakožto technologie i obrazového média. Teoretická část je rozdělená do osmi celků, v nichž autor zmiňuje historický kontext vynálezu fotografie a její etablování ve světě umění, ukazuje na příkladu techniky fotogramu složitost přesné definice vynálezu fotografie včetně přesné datace apod. V dalších kapitolách se pak autor např. zabývá otázkou, nakolik fotografie je či není zobrazením a přistupujeme-li k ní jako ke znaku, pojetím originality a reprodukce v souvislosti s autonomií fotografického obrazu, nalezením hranice mezi kopií a falzem v technologickém prostředí média fotografie a konečně technologií daguerrotypie. Grafické řešení Jan Čumlivski. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1