Počet záznamů: 1
Reálný minimalismus
Černický, Jiří, 1966- - Fotograf - Autor úvodu atd. - Editor
[Praha] : KANT, 2015 - 219 s. : barev. il. ; 24 cm
ISBN 978-80-7437-154-7
Ptáček, Jiří, - Autor úvodu atd. Vančát, Pavel, - Autor úvodu atd.
Černický, Jiří, 1966-
20.-21. století
cesty a pobyt barevná fotografie
fotografické publikaceSignatura C 361.746 Umístění 77 - Fotografie. Dokumentární fotografie Údaje o názvu Reálný minimalismus = Real minimalism / [koncepce, fotografie] Jiří Černický ; [texty Jiří Černický, Jiří Ptáček, Pavel Vančát] Část názvu Jiří Černický - Reálný minimalismus Souběž.n. Real minimalism Variantní názvy Jiří Černický - Real minimalism Záhlaví-jméno Černický, Jiří, 1966- (Fotograf) (Autor úvodu atd.) (Editor) Vyd.údaje [Praha] : KANT, 2015 Fyz.popis 219 s. : barev. il. ; 24 cm ISBN 978-80-7437-154-7 Číslo nár. bibl. cnb002681334 Jazyková pozn. Souběžný anglický text Dal.odpovědnost Ptáček, Jiří, 1975- (Autor úvodu atd.)
Vančát, Pavel, 1976- (Autor úvodu atd.)
Předmět.hesla Černický, Jiří, 1966- * 20.-21. století * cesty a pobyt - země světa - 20.-21. století * barevná fotografie - 20.-21. století Forma, žánr fotografické publikace Konspekt 77 - Fotografie. Fotografické postupy MDT 910.4 , (100) , (084.12) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština ; angličtina Ve volném výběru 77 - Fotografie. Dokumentární fotografie Druh dok. KNIHY Jde o sérii „dokumentárních fotografií“, které vznikaly během sedmi let v průběhu mých cest po různých částech světa – Evropy, Asie, Ameriky… Během těchto pobytů či putování jsem se snažil dokumentovat minimalistické objekty nebo přesněji řečeno předměty, které se jim podobají. Pokoušel jsem se dodržovat co nejužší a nejstriktnější tvarový výběr. Ten se finálně omezil pouze na objekty ve tvaru krychle a kvádru. Chtěl jsem zachytit stav, v jakém se současné neomodernistické myšlení nachází. Stav bez velkých idejí, kde možná existuje jakási vnitřní touha, ale ve skutečnosti převažuje pouze latentní strach z nich. „Reálný minimalismus“ má terminologicky blízko k „reálnému socialismu“ bez utopického aspektu. Tím míním to, že mapuje a vyjadřuje reálný sociální stav této rozpačité myšlenkové entity. Jsou to jakési trosky Tatlinovy Třetí Internacionály, o kterou se jako o Eiffelovku nikdo nestaral, protože na to nebyly ve východním bloku peníze ani vůle, a ta se tak časem rozpadla a její trosky byly roztahány a zrecyklovány po celém světě. Zbytky této utopie mají jinou funkci – daleko banálnější, obyčejnou a ve většině případů tajemnou, nejistou a pochybnou. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1