Počet záznamů: 1  

Lacrimae rerum

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Žižek, Slavoj, 1949- - Autor
    1. vydání - 286 stran ; 21 cm
    ISBN 978-80-7331-319-7
      Baroš, Radovan, - Sestavovatel, kompilátor - Překladatel
    20. století
     film  filozofie umění  film  filmová kritika  interpretace uměleckého díla
     sborníky
    SignaturaC 366.354
    Umístění 791 - Film. Filmové umění
    Lacrimae rerum
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 366.354   

    Údaje o názvuLacrimae rerum : Kieślowski, Hitchcock, Tarkovskij, Lynch / Slavoj Žižek ; vybral a z anglického originálu přeložil Radovan Baroš
    Variantní názvyObálkový a hřbetní nazev: Slavoj Žižek: Lacrimae rerum
    Záhlaví-jméno Žižek, Slavoj, 1949- (Autor)
    Údaje o vydání1. vydání
    NakladatelPraha : NAMU, 2015
    Fyz.popis286 stran ; 21 cm
    ISBN978-80-7331-319-7 Kč 349,00
    Číslo nár. bibl.cnb002776412
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografické odkazy
    Dal.odpovědnost Baroš, Radovan, 1967- (Sestavovatel, kompilátor) (Překladatel)
    Dal.odpovědnost Akademie múzických umění v Praze (Nakladatel, vydavatel)
    Předmět.hesla 20. století * film - filozofické aspekty * filozofie umění * film - 20. století * filmová kritika * interpretace uměleckého díla
    Forma, žánr sborníky
    Konspekt791 - Film. Cirkus. Lidová zábava
    MDT 791 , 101 , 7.01 , 791.32.072.3 , 7.073 , (081)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru791 - Film. Filmové umění
    Druh dok.KNIHY
    Lacrimae rerum
    V knize Lacrimae rerum slovinský filozof a kulturní teoretik Slavoj Žižek působivě analyzuje filmová díla věhlasných světových režisérů, přičemž se opírá o filozofické teze Lacana, Heideggera, Hegela a některé psychologické teorie. Při detailní analýze filmů režiséra Krzysztofa Kieślowského se zabývá etikou jako ústředním tématem Kieślowského děl a ukazuje, jak lze chápat symbolické zobrazení Desatera v různých částech Dekalogu. U Alfreda Hitchcocka zkoumá Žižek autorský styl a s ním spojený jev „nadinterpretace“, tedy otázku, zda má v Hitchcockových filmech skutečně vše přesně určený význam. Pomocí analýzy filmů Andreje Tarkovského se autor snaží ukázat, jak motiv traumatické či cizorodé Věci, který funguje jako mechanismus zhmotňující nevědomé fantazie člověka, figuruje v diegetickém prostoru kinematografického narativu. V eseji o filmu Lost Highway Davida Lynche se Žižek zabývá filmovými klišé v tomto postmoderním snímku a vážností, s níž je třeba chápat Lynchovo univerzum. V poslední kapitole autor věnuje pozornost zobrazení sexuálního aktu v kinematografii. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.