Počet záznamů: 1
Žižek, Slavoj, 1949- - Autor
1. vydání - 286 stran ; 21 cm
ISBN 978-80-7331-319-7
Baroš, Radovan, - Sestavovatel, kompilátor - Překladatel
20. století
film filozofie umění film filmová kritika interpretace uměleckého díla
sborníkySignatura C 366.354 Umístění 791 - Film. Filmové umění Údaje o názvu Lacrimae rerum : Kieślowski, Hitchcock, Tarkovskij, Lynch / Slavoj Žižek ; vybral a z anglického originálu přeložil Radovan Baroš Variantní názvy Obálkový a hřbetní nazev: Slavoj Žižek: Lacrimae rerum Záhlaví-jméno Žižek, Slavoj, 1949- (Autor) Údaje o vydání 1. vydání Nakladatel Praha : NAMU, 2015 Fyz.popis 286 stran ; 21 cm ISBN 978-80-7331-319-7 Kč 349,00 Číslo nár. bibl. cnb002776412 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy Dal.odpovědnost Baroš, Radovan, 1967- (Sestavovatel, kompilátor) (Překladatel)
Dal.odpovědnost Akademie múzických umění v Praze (Nakladatel, vydavatel)
Předmět.hesla 20. století * film - filozofické aspekty * filozofie umění * film - 20. století * filmová kritika * interpretace uměleckého díla Forma, žánr sborníky Konspekt 791 - Film. Cirkus. Lidová zábava MDT 791 , 101 , 7.01 , 791.32.072.3 , 7.073 , (081) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 791 - Film. Filmové umění Druh dok. KNIHY V knize Lacrimae rerum slovinský filozof a kulturní teoretik Slavoj Žižek působivě analyzuje filmová díla věhlasných světových režisérů, přičemž se opírá o filozofické teze Lacana, Heideggera, Hegela a některé psychologické teorie. Při detailní analýze filmů režiséra Krzysztofa Kieślowského se zabývá etikou jako ústředním tématem Kieślowského děl a ukazuje, jak lze chápat symbolické zobrazení Desatera v různých částech Dekalogu. U Alfreda Hitchcocka zkoumá Žižek autorský styl a s ním spojený jev „nadinterpretace“, tedy otázku, zda má v Hitchcockových filmech skutečně vše přesně určený význam. Pomocí analýzy filmů Andreje Tarkovského se autor snaží ukázat, jak motiv traumatické či cizorodé Věci, který funguje jako mechanismus zhmotňující nevědomé fantazie člověka, figuruje v diegetickém prostoru kinematografického narativu. V eseji o filmu Lost Highway Davida Lynche se Žižek zabývá filmovými klišé v tomto postmoderním snímku a vážností, s níž je třeba chápat Lynchovo univerzum. V poslední kapitole autor věnuje pozornost zobrazení sexuálního aktu v kinematografii. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1