Počet záznamů: 1
Myslet
Šterbáková, Daniela, 1985- - Autor
Vydání první - 99 stran ; 19 cm
ISBN 978-80-7308-592-6
Trivium ;
Kutarňová, Kateřina, - Překladatel Bernhard, Thomas, Bernhard, Thomas, Bernhard, Thomas,
Bernhard, Thomas, 1931-1989. Bernhard, Thomas, 1931-1989. Bernhard, Thomas, 1931-1989.
20. století
rakouská próza myšlení rozum náměty, témata a motivy literatura a filozofie interpretace a přijetí literárního díla
monografieSignatura C 366.352 Umístění 159.95 - Myšlení. Tvořivost. Paměť. Pozornost Údaje o názvu Myslet : komentář k novele Chůze a románům Staří mistři a Mýcení Thomase Bernharda / Daniela Šterbáková ; ze slovenštiny přeložila Kateřina Kutarňová Záhlaví-jméno Šterbáková, Daniela, 1985- (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2016 Fyz.popis 99 stran ; 19 cm ISBN 978-80-7308-592-6 Číslo nár. bibl. cnb002773540 Edice/vedl.záhl. Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Trivium ; 10 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Jazyková pozn. Anglické resumé Dal.odpovědnost Kutarňová, Kateřina, 1984- (Překladatel)
Bernhard, Thomas, 1931-1989. Gehen
Bernhard, Thomas, 1931-1989. Alte Meister
Bernhard, Thomas, 1931-1989. Holzfällen. Česky
Předmět.hesla Bernhard, Thomas, 1931-1989. * Bernhard, Thomas, 1931-1989. * Bernhard, Thomas, 1931-1989. * 20. století * rakouská próza - 20. století * myšlení * rozum * náměty, témata a motivy * literatura a filozofie * interpretace a přijetí literárního díla Forma, žánr monografie Konspekt 821.112.2.09 - Německá literatura, německy psaná (o ní) MDT 821.112.2(436)-3 , 159.955 , 7.04 , 82:101 , 82.07 , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 159.95 - Myšlení. Tvořivost. Paměť. Pozornost Druh dok. KNIHY Text o myšlení nabízí tři různé, byť vzájemně související interpretace toho, jak lze a nelze myslet, které vycházejí z podrobného čtení Bernhardovy novely Chůze a románů Staří Mistři a Mýcení. Thomas Bernhard nikde přesně neříká, co znamená myslet. Přitom o myšlení, o rozumnosti a nerozumnosti a o dalších činnostech, které jsou s myšlením spojeny (pozorování, umění, pohyb), neustále mluví. A když o nich právě nemluví, užívá jich způsobem odpovídajícím tomu, jak o nich mluví jinde. Pohybuje se obratně na hranici myšlení a šílenství, přesnosti a rozplizlosti, pravdy a pojmového mlžení. První interpretace poukazuje na to, že pravdu nelze úplně dosáhnout kladením si otázek, protože ty nikdy nekončí. Lidské poznání je omezené a neschopnost tuto omezenost přijmout končí pomatením. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1