Počet záznamů: 1
Assmann, Jan, 1938-2024 - Autor
Vydání první - 374 stran : ilustrace, noty, faksimile ; 22 cm
ISBN 978-80-7530-244-1
Pokorný, Martin, - Překladatel
Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791.
18. století
opery
studieSignatura C 397.960 Umístění 782 - Divadelní hudba. Opera, balet, opereta, muzikál Unifikovaný název Zauberflöte. Česky Údaje o názvu Kouzelná flétna : opera a mystérium / Jan Assmann ; z německého originálu: Die Zauberflöte: Oper und Mysterium ... přeložil Martin Pokorný Záhlaví-jméno Assmann, Jan, 1938-2024 (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Malvern, 2020 Fyz.popis 374 stran : ilustrace, noty, faksimile ; 22 cm ISBN 978-80-7530-244-1 Číslo nár. bibl. cnb003264979 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Dal.odpovědnost Pokorný, Martin, 1973- (Překladatel)
Předmět.hesla Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791. * 18. století * opery - Rakousko - 18. století Forma, žánr studie Konspekt 782 - Divadelní hudba. Opera, opereta, muzikál MDT 782 , (436) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 782 - Divadelní hudba. Opera, balet, opereta, muzikál Druh dok. KNIHY „Kouzelná flétna uvádí na jeviště rituál, který se před diváky nejenom odvíjí, ale také je subtilně a přitom intenzivně vtahuje do rituálního dění. V tom tkví jádro estetické ideje, na níž opera spočívá a z níž vyplývá vše ostatní, tedy jazyková a hudební dramaturgie díla. Je to myšlenka jedinečná a geniální; nevím o jiné opeře, jež by byla pojata takto kompletně jako výkon rituálu – byť jsou vztahy mezi operou a rituálem obecně vzato těsné a v raných italských operách často nacházíme jednotlivé rituální scény, například výstupy zaklínání duchů nebo obětování. Přestože Kouzelná flétna v tomto propojení rituálu s operou dosahuje naprostého úspěchu, nemělo dílo v tomto ohledu žádné předchůdce a nenašlo ani následníky.“ Světoznámý egyptolog a kulturolog Jan Assmann (* 1938) se přibližně od přelomu tisíciletí mimo jiné soustavně věnuje obrazům Egypta v postrenesanční evropské kultuře, zvláště na poli literatury či esejistiky (např. u Thomase Manna či Sigmunda Freuda) a v hudebně dramatické tvorbě (např. u Händela, Verdiho či Schönberga). Jeho brilantní rozbor Kouzelné flétny – „třetího velkého enigmatického díla naší kultury“ vedle Shakespearova Hamleta a Leonardovy Mony Lisy – nabízí obsahový i žánrový klíč ke zdánlivé zmatenosti operního děje a umožňuje pochopením historických souvislostí oživit plnou estetickou působivost díla pro současnost. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBUNačítání…
Počet záznamů: 1