Počet záznamů: 1  

Rága a jóga

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Dvořák, Jan - Autor
    Vydání první - 123 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 22 cm
    ISBN 978-80-7511-627-7
     duchovní hudba  mikrotonální hudba  raga  jóga
     monografie
    SignaturaC 403.406
    Umístění 78 - Hudba
    Rága a jóga
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 403.406   

    Údaje o názvuRága a jóga : mikrotonalita a spiritualita indické hudby / Jan Dvořák
    Záhlaví-jméno Dvořák, Jan (Autor)
    Údaje o vydáníVydání první
    NakladatelPraha : Volvox Globator, 2021
    Fyz.popis123 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 22 cm
    ISBN978-80-7511-627-7
    Číslo nár. bibl.cnb003377154
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii
    Předmět.hesla duchovní hudba - Indie * mikrotonální hudba - Indie * raga * jóga
    Forma, žánr monografie
    Konspekt78 - Hudba
    MDT 783 , 78:781.22 , 781.43 , 233-852.5Y , 784.75 , (540) , (048.8)
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru78 - Hudba
    Druh dok.KNIHY
    Rága a jóga
    Kniha Rága a Jóga s podtitulem Mikrotonalita a spiritualita indické hudby přináší detailní pohled na často tradovanou souvislost mezi indickou klasickou hudbou a jógou, coby cestou sebe-realizace či duchovní naukou. Odhaluje nutnost používání přesného a přirozeného ladění, aby hudba blahodárně působila na jemné energie člověka a vedla jej k celkové harmonii. Klíčovým výstupem knihy je zatím nepublikovaný mikro-tonální systém přirozeného ladění zvaný Matice šruti, jenž přehledně zobrazuje všechny důležité, harmonicky sdružené tóny, použitelné v každé modální hudbě, případně zvukové terapii. Nechybí samozřejmě exaktní odvození systému přirozeného ladění, jež má původ v alikvotních řadách. Základní prvky indické hudby jsou zde vysvětleny jak prakticky, tak i z metafyzického hlediska a pro někoho možná i z poněkud překvapivého úhlu pohledu. Dalším zajímavým výstupem je přehledné zobrazení kategorizace hlavních indických rág podle denní doby zvané Ašta Prahar s indikací správného použití tónů a mikrotónů.Dr. Ing. Jan Dvořák v textu propojuje svou akademickou odbornost v oblasti zvuku a vibrací s celoživotní láskou k hudbě a rovněž s filozofií a spirituální naukou. Kniha je hloubkovou sondou do již téměř zapomenutého tajemství indické hudby a jejím nerozlučným vztahem k józe, coby cesty sebe-rozvoje. Vhodně kombinuje fyzikální zákonitosti s metafyzickými a nabádá k praktickému zažití všech teoretických závěrů. Autor studoval indickou hudbu pod osobním vedením učitele, jenž hluboce a virtuózně ovládl jak indickou klasickou tak i západní jazzovou hudbu a zároveň celoživotně praktikuje cestu sebe-rozvoje a spirituality. Tato kniha je systematickým shrnutím a rozvinutím jeho komplexního učení a navíc předkládá unikátní, avšak ryze praktický systém přirozeného ladění použitelný v každé modální hudbě. Všechny důležité aspekty indické klasické hudby jsou podrobně rozebrány z různých hledisek a s cílem využití obou mozkových hemisfér. Text pragmaticky spojuje vědecký přístup s esoterikou a poetikou, neboť jen tak může ušlechtilá disciplína, jakou hudba bezesporu je, zazářit v plné nádheře a my můžeme vychutnat její sladké plody a nastolit celkovou harmonii. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.