Počet záznamů: 1
Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů
Ševčíková, Jaroslava, 1967- - Autor
1. vydání - 138 stran : ilustrace ; 21 cm
ISBN 978-80-244-6076-5
Kropáčová, Jitka - Autor Chudý, Štefan, - Autor
pedagogický výzkum začínající učitelé sebehodnocení pracovní spokojenost
profesní přesvědčení
kolektivní monografieSignatura C 410.270 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Údaje o názvu Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů / Jaroslava Ševčíková, Jitka Plischke, Štefan Chudý Záhlaví-jméno Ševčíková, Jaroslava, 1967- (Autor) Údaje o vydání 1. vydání Nakladatel Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2021 Fyz.popis 138 stran : ilustrace ; 21 cm ISBN 978-80-244-6076-5 Číslo nár. bibl. cnb003431166 Poznámky Nad názvem: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii Jazyková pozn. České a anglické resumé Dal.odpovědnost Kropáčová, Jitka (Autor)
Chudý, Štefan, 1978- (Autor)
Dal.odpovědnost Univerzita Palackého. Pedagogická fakulta (Nakladatel, vydavatel)
Předmět.hesla profesní přesvědčení Předmět.hesla pedagogický výzkum * začínající učitelé * sebehodnocení * pracovní spokojenost Forma, žánr kolektivní monografie Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 37.012 , 37.011.3-051-028.31 , 159.923.2 , 331.101.32 , (048.8:082) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Druh dok. KNIHY Profesní přesvědčení začínajících učitelů, které je hlavním tématem monografie s názvem Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů, je multidisciplinární fenomén, který není dosud v odborné pedagogické terminologii jednoznačně etablován. Cílem této práce je ukotvit pojem v české odborné terminologii a konstruovat novou teorii o vzájemných vazbách formování profesního přesvědčení na základě sebereflexe začínajícího učitele, v souvislosti s jeho vnímáním spokojenosti v profesi. Výzkum v kvalitativním designu byl realizován ve více výzkumných liniích, a to v linii life story a následně pak v linii směřující k zakotvené teorii, jejíž data byla zpracována otevřeným, axiálním a selektivním kódováním. Na závěr byly výsledky obou linií opakovaně analyzovány a komparovány. Data z terénu byla získávána převážně metodou autonomního psaní na zadaný problém, hloubkovými rozhovory a skupinovou diskusí v ohniskových skupinách. Tacitní znalosti o profesním přesvědčení byly u jednotlivých respondentů zviditelněny sebereflektivními technikami. Bylo zjištěno, že profesní přesvedčení je fenomén, který je v praxi reflektovaný, je multifaktoriální a obecně reprezentovaný vírou učitele v profesi a vírou v to, že konkrétně on v profesi obstojí. Formuje se již před nástupem do praxe jako pozitivní fenomén, a to ve dvou dimenzích, stabilní a epizodní. Pokud učitel disponuje silným pozitivním profesním přesvědčením v době nástupu do praxe, vykazuje vyšší sebedůvěru a sebejistotu a deklaruje individuální spokojenost v profesi. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1