Počet záznamů: 1
Fučíková, Eliška, 1940- - Autor
255 stran : ilustrace (převážně barevně)
ISBN 80-85277-04-2
Bukovinská, Beket, - Autor Muchka, Ivan, - Autor
Rudolf II. Habsburský, římskoněmecký císař, 1552-1612
16.-17. století
dějiny umění české výtvarné umění umělecké sbírky manýrismus (umění)
Praha (Česko)
kolektivní monografie obrazové publikaceSignatura B 34.940 Umístění 72/76 - Výtvarné umění obecně Údaje o názvu Umění na dvoře Rudolfa II. / Eliška Fučíková, Beket Bukovinská, Ivan Muchka Záhlaví-jméno Fučíková, Eliška, 1940- (Autor) Nakladatel Praha : Aventinum, 1991 Fyz.popis 255 stran : ilustrace (převážně barevně) ISBN 80-85277-04-2 Číslo nár. bibl. cnb000062824 Poznámky V německé verzi poprvé vyšlo v nakladatelství Artia v Praze roku 1988. Náklad 5000 výtisků Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík Dal.odpovědnost Bukovinská, Beket, 1943- (Autor)
Muchka, Ivan, 1946- (Autor)
Předmět.hesla Rudolf II. Habsburský, římskoněmecký císař, 1552-1612 * 16.-17. století * dějiny umění - 16.-17. století * české výtvarné umění - 16.-17. století * umělecké sbírky - 16.-17. století * manýrismus (umění) * Praha (Česko) Forma, žánr kolektivní monografie * obrazové publikace Konspekt 72/76 - Výtvarné umění MDT 72/76(091) , 7.034.6 , 72/76:069.5 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 72/76 - Výtvarné umění obecně Druh dok. KNIHY Autoři se v rámci sledovaného období soustřeďují pouze na umění, které na Rudolfově dvoře vznikalo, na panovníkovo sběratelství a mecenášství. Z jeho životopisu připomínají jen to, co je relevantní pro vznik a rozvoj Rudolfových zájmů a zálib. Sledují rovněž, do jaké míry se panovníkovo přesídlení do Prahy promítlo v životě města, jak změnilo jeho obraz. Kapitoly o rudolfínském malířství, sochařství, uměleckém řemesle, o architektuře a o sbírkách Rudolfa II. na základě současného stavu bádání ozřejmují, že za Rudolfovým sběratelským a mecenášským snažením byla jasná koncepce, vycházející z nejprogresívnějších filozofických teorií té doby. Vše, co bylo shromážděno na Pražském hradě, co vznikalo ve dvorních dílnách, mělo sloužit k poznání světa, k odhalování jeho tajemství. To byl také důvod, proč Rudolf II. nechal pro tvorbu vědců a umělců vytvořit v Praze tak stimulující prostředí. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1