Number of the records: 1
Pelcová, Naděžda, 1954- - Author
Vyd. 2., přeprac. a rozš., V Portálu 1. - Praha : Portál, 2010 - 261 s. ; 20 cm
ISBN 978-80-7367-756-5 (brož.)
filozofická antropologie pedagogická antropologie filozofie výchovy
učebniceCall number C 340.085 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Title statement Vzorce lidství : filosofické základy pedagogické antropologie / Naděžda Pelcová Main entry-name Pelcová, Naděžda, 1954- (Author) Edition statement Vyd. 2., přeprac. a rozš., V Portálu 1. Issue data Praha : Portál, 2010 Phys.des. 261 s. ; 20 cm ISBN 978-80-7367-756-5 (brož.) National bibl. num. cnb002111273 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Subj. Headings filozofická antropologie * pedagogická antropologie * filozofie výchovy Form, Genre učebnice Conspect 14 - Filozofické systémy a hlediska 37.016 - Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice UDC 141.319.8 , 37.015.2 , 37.013.73 , (075) Country Česko Language čeština URL http://toc.nkp.cz/NKC/201010/contents/nkc20102111273_1.pdf Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Document kind BOOKS Filosofické základy pedagogické antropologie. Být člověkem znamenalo vždy starat se o své bytí, být sám sobě otázkou. Kniha se zabývá tím, jak lidé odpradávna rozumějí sami sobě ve filosofické reflexi a jak se tyto podoby sebeporozumění (označované jako zoon logon echon, zoon politikon, imago Dei, ego cogito, ens volens, homo faber, homo ludens apod.) v dějinách proměňují. Existují mezi různými formami sebeporozumění v různých dobách nějaké souvislosti? Jak sobě rozumí člověk doby moderní, případně postmoderní? Co lze na člověku změnit a ovlivnit výchovou? Hledáním odpovědí na takové otázky nás autorka uvádí do tématu filosofie člověka a filosofie výchovy. Metodicky je každé z témat zpracováno v informativním textu a shrnutí a doplněno ukázkami z pramenné literatury a náměty k zamyšlení, jež mají inspirovat k hlubší orientaci ve věcech člověka. Kniha je určena především studentům pedagogických fakult či studentům humanitních oborů a všem odborníkům, kteří se orientují na problematiku výchovy a vzdělání v nejširším kontextu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1