Number of the records: 1  

Děti se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a násilí ve školním prostředí

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Vašutová, Maria - Author
    Vyd. 1. - Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2008 - 274 s. : il. (některé barev.) ; 21 cm
    ISBN 978-80-7368-525-6 (váz.) :
    Spisy Filozofické fakulty Ostravské univerzity ;
     speciální pedagogika  specifické poruchy učení  poruchy chování  děti školního věku  šikana
     studie
    Call numberC 348.453
    Umístění 376 - Speciální pedagogika
    Děti se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a násilí ve školním prostředí
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 348.453   

    Title statementDěti se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a násilí ve školním prostředí / Maria Vašutová
    Main entry-name Vašutová, Maria (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataOstrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2008
    Phys.des.274 s. : il. (některé barev.) ; 21 cm
    ISBN978-80-7368-525-6 (váz.) : Kč 390,00
    National bibl. num.cnb001930286
    Ser.statement/add.entry Ostravská univerzita. Filozofická fakulta. Spisy 179/2008
    Note200 výt.
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii
    Language noteAnglické resumé
    Subj. Headings speciální pedagogika * specifické poruchy učení * poruchy chování * děti školního věku * šikana
    Form, Genre studie
    Conspect376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
    UDC 376 , 616.89-008.43 , 616.89-008.447 , 316.346.32-053.5 , 364.636 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    URL http://toc.nkp.cz/NKC/200907/contents/nkc20091930286_1.pdf
    Ve volném výběru376 - Speciální pedagogika
    Document kindBOOKS
    Děti se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a násilí ve školním prostředí
    Práce je věnována tématu agresivity a šikany u dětí se specifickými vývojovými poruchami učení a chování. Je rozdělena do čtyř hlavních oddílů. Teoretická východiska předkládají souhrn základních informací týkajících se osobnostních specifik dětí a dospívajících a specifických vývojových poruch učení a chování (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, ADHD) s důrazem na adaptační a adjustační problémy u těchto dětí. Dále jsou definovány pojmy související s agresí, agresivitou, formami agresivity, agresivním chováním a šikanováním. Zabýváme se i charakteristikou aktérů šikany a informujeme o následcích a prevenci šikanování. V práci jsou popsány výzkumné studie šikany v České republice i v zahraničí a výzkumy šikany u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Informujeme o možné intervenci proti šikaně. Následuje popis vlastního výzkumu v ostravských školách, jenž proběhl za pomoci Ostravského dotazníku k dětské šikaně u 634 respondentů. Obecným cílem práce je zmapovat výskyt šikany mezi dětmi, u nichž byla diagnostikována některá ze specifických vývojových poruch učení a chování, a dále zjistit zastoupení obětí, svědků a agresorů ve sledovaném jevu šikany u dětí se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a u dětí bez těchto poruch. Analýza výsledků a shrnutí získaných dat je závěrečnou částí práce. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.