Number of the records: 1  

Estetika performativity

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Fischer-Lichte, Erika, 1943- - Author
    Vyd. 1. - Mníšek pod Brdy : Na konári, 2011 - 334 s. ; 20 cm
    ISBN 978-80-904487-2-8 (brož.)
    Teorie
     divadelní představení  estetika  performance (umění)
     monografie
    Call numberC 349.629
    Umístění 792 - Divadlo
    Estetika performativity
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( příruční sklad )k vypůjčeníC 349.629   

    Title statementEstetika performativity / Erika Fischer-Lichte ; [z německého originálu ... přeložila Markéta Polochová]
    Main entry-name Fischer-Lichte, Erika, 1943- (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataMníšek pod Brdy : Na konári, 2011
    Phys.des.334 s. ; 20 cm
    ISBN978-80-904487-2-8 (brož.)
    National bibl. num.cnb002405413
    Edition Teorie (Na konári)
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    OriginalÄsthetik des Performativen
    Subj. Headings divadelní představení * estetika * performance (umění)
    Form, Genre monografie
    Conspect792 - Divadlo. Divadelní představení
    UDC 792.09 , 7.01:111.852 , 7.038.531 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru792 - Divadlo
    Document kindBOOKS
    Estetika performativity
    V knize Estetika performativity (Ästhetik des Performativen, Suhrkamp, 2004) se německá teatroložka Erika Fischer-Lichte odklání od svých sémiotických studií a nahlíží divadelní představení optikou jejich performativních vlastností. Autorka vychází z vybraných divadelních inscenací, resp. jejich konkrétních představení, a také performancí, eventů, happeningů i akcí, které se rozšířily především po performativním obratu v šedesátých letech 20. století. Neomezuje se pouze na oblast divadla a performativitu i koncept představení aplikuje také na politické, sportovní a jiné události. Klíčovým aspektem jejích úvah je spolupřítomnost aktérů a diváků a jejich vzájemné působení, energie, jež mezi nimi proudí, záměna rolí, která může v určitých momentech nastat, což ústí ve vznik autopoietické zpětnovazební smyčky – pomyslného hybatele představení. Při zkoumání vzniku společenství účastníků představení vychází mimo jiné z konceptu rituálu, který je spolu s konceptem představení Maxe Herrmannova a pojetím performativu Johna L. Austina jednou z klíčových koncepcí, k nimž se obrací. Boří se zde dichotomické nahlížení světa pomocí binárních opozic (označující–označované, prezentace–reprezentace) a v odpovědi na otázku „Dají se představení pochopit?“ sleduje autorka spíše spolupřítomnost složek v procesu „opětovného zakouzlení světa“. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.