Number of the records: 1  

Učit se žít s dětmi

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Wild, Rebeca, 1939- - Author
    1. vyd. - Praha : DharmaGaia, 2012 - 185 s. ; 20 cm
    ISBN 978-80-7436-029-9 (brož.)
    Šťastné dítě Knížky pro přemýšlivé lidi
     výchova dítěte  vývoj dítěte  sociální interakce  rozvoj osobnosti
     příručky
    Call numberC 350.094
    Umístění 37 - Pedagogika. Výchova a vzdělávání. Výchova v rodině
    Učit se žít s dětmi
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 350.094   

    Title statementUčit se žít s dětmi : bytím k výchově / Rebeca Wildová ; [z německého originálu ... přeložila Šárka Dubská]
    Main entry-name Wild, Rebeca, 1939- (Author)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataPraha : DharmaGaia, 2012
    Phys.des.185 s. ; 20 cm
    ISBN978-80-7436-029-9 (brož.)
    National bibl. num.cnb002397755
    Edition Šťastné dítě (DharmaGaia)
    Knížky pro přemýšlivé lidi
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii
    OriginalMit Kindern leben lernen, Sein zum Erziehen
    Subj. Headings výchova dítěte * vývoj dítěte * sociální interakce * rozvoj osobnosti
    Form, Genre příručky
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC 37.03-053.2 , 159.922.72 , 316.454.54 , 159.923.5 , (035)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru37 - Pedagogika. Výchova a vzdělávání. Výchova v rodině
    Document kindBOOKS
    Učit se žít s dětmi
    Výchova dětí začíná u dospělých. Místo toho, abychom se snažili děti přizpůsobit našim požadavkům, měli bychom se pokusit vnímat svět z perspektivy dětí a vytvořit jim prostředí, které odpovídá jejich vývojovým potřebám. Dokud totiž nebudeme mít jasno v tom, jaké jsou přirozené potřeby dětí, a nebudeme se k sobě chovat s respektem, může každá situace běžného dne vést ke konfliktu. I přes veškerý materiální blahobyt se stává z výchovy našich dětí skutečný problém. Mluví se o „nouzovém“ nebo „katastrofálním stavu výchovy“, o rostoucí agresivitě mezi dětmi i mladistvými. Nespočívá snad problém v tom, že nebereme dostatečný ohled na to, jaké děti vlastně jsou? V tom, že je místo toho chceme formovat tak, aby odpovídaly našim potřebám, naší představě o čase, našemu životnímu tempu, našim vzdělávacím ideálům? Následky jsou známé: napětí, agresivita, útěky, nedostatek koncentrace, hyperaktivita. Rebeca Wildová klade otázku, čím to je, že se mnozí inteligentní dospělí i přes ideální podmínky cítí při výchově nejistí. A nabízí odpověď: „Právě citliví lidé více či méně tuší, že zacházení s dětmi patří ke kritickým otázkám jejich života. Stojíme na křižovatce a musíme se rozhodnout, zda budeme dítě systematicky vést k obrazu svému, k našemu myšlení a cítění a ke způsobu, jakým jednáme s věcmi a lidmi, nebo zda se necháme společným soužitím s dítětem ovlivnit tak, jako bychom sami stáli znovu na začátku.“ Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.