Number of the records: 1  

Japan's high schools

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Rohlen, Thomas P., 1940- - Author
    Berkeley ; Los Angeles ; London : University of California Press, c1983 - xi, 363 s. : il. ; 23 cm
    ISBN 0-520-04863-6 (brož.)
     střední školy  středoškolské studium  dějiny školství  sociologie výchovy  pedagogická antropologie
     monografie
    Call numberC 350.495
    Umístění 373.5 - Střední školství
    Japan's high schools
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 350.495   

    Title statementJapan's high schools / Thomas P. Rohlen
    Main entry-name Rohlen, Thomas P., 1940- (Author)
    Issue dataBerkeley ; Los Angeles ; London : University of California Press, c1983
    Phys.des.xi, 363 s. : il. ; 23 cm
    ISBN0-520-04863-6 (brož.)
    NoteDar nadace The Nippon Foundation. Terminologický slovník
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
    Subj. Headings střední školy - Japonsko * středoškolské studium - Japonsko * dějiny školství - Japonsko * sociologie výchovy - Japonsko * pedagogická antropologie - Japonsko
    Form, Genre monografie
    Conspect373.5 - Střední školy
    UDC 373.5+377 , 373.5/.6+377.1/.3 , 37.091(091) , 316.74:37 , 37.015.2 , (520) , (048.8)
    CountrySpojené státy americké ; Velká Británie
    Languageangličtina
    Ve volném výběru373.5 - Střední školství
    Document kindBOOKS
    Japan's high schools
    ". . . Rohlen's book achieves exciting conjectural stances while providing us with rich and trustworthy substantive data and description. His treatment of schools as 'moral communities,' his call for new, culturally sensitive definitions of moral and creative goals in children's education, his interest in the consensus between parent, school, and society which underlies effective schooling are reason alone why this book should be read by anyone interested in the context and future of any educational system ... A splendid book for non-specialists, as well as for policymakers ... " --Merry T. White, The Review of Education Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.