Number of the records: 1  

Parénéze

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    notated music


     Havelka, Svatopluk, 1925-2009 - Composer
    1. vyd. - Praha : Český rozhlas, 2011 - 2 partitura (42 s.) + 2 hlasy
    Partitura
    9790660611876 979-0-66061-187-6
    1993 20.-21. století
     písňové cykly  duchovní hudba
     písňové cykly  partitury a hlasy
    Call numberHB 13.156
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( hudební )k vypůjčeníHB 13.156   

    Title statementParénéze [hudebnina] : cyklus pěti zpěvů na řecké texty epištol pro soprán sólo, klavír, dva hráče na bicí nástroje a recitátora = a cykle of five songs based on greek translations of the epistles for soprano solo, piano, two percussionists and narrator : 1993 / Svatopluk Havelka
    Par.titleParénéze : a cykle of five songs based on greek translations of the epistles for soprano solo, piano, two percussionists and narrator /
    Main entry-name Havelka, Svatopluk, 1925-2009 (Composer)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataPraha : Český rozhlas, 2011
    Phys.des.2 partitura (42 s.) + 2 hlasy
    ISMN979-0-66061-187-6
    National bibl. num.cnb002252343
    Language noteText zpěvu řecky ; doprovodný text v češtině a angličtině
    Subj. Headings 1993 * 20.-21. století * písňové cykly - Česko - 20.-21. století * duchovní hudba - Česko - 20.-21. století
    Form, Genre písňové cykly * partitury a hlasy
    Cast/Featuring sólo: soprán (1) ; recitace (1) ; klavír (1) ; bicí nástroj (2) [celkový počet interpretů: 5]
    Conspect783 - Církevní hudba. Duchovní hudba. Náboženská hudba
    UDC (437.3) , 2-535 , 233-535 , 27-535 , 783 , 784.3/.7 , 78.089.6.087
    CountryČesko
    Languageřečtina, moderní (po 1453)
    Document kindPrinted Music
    aPartitura
    Pětidílné dílo Parénéze (v překladu doporučení, napomenutí či povzbuzení) pro soprán, bicí nástroje a klavír na řecké texty biblických epištol z roku 1993 je první skladbou, v níž se projevil Havelkův styl typický pro pozdní období jeho tvorby. Charakteristický je příklon k melodii jako určující složce kompozice. Havelka vytváří rozsáhlé různorodě členěné melodické fráze s typickými melismatickými postupy. Dominující melodické myšlení ovlivňuje i ostatní prvky hudebního jazyka. Harmonie se zjednodušuje, podřizuje se průběhu melodické linky a často se vrací k tonálním principům při zachování charakteristických rysů dřívějších kompozic, jako jsou paralelní postupy ve vysokých polohách tvořící mixtury s melodickou linií. Z dřívější etapy Havelkovy tvorby přetrvává neobyčejný cit pro barevné možnosti nástrojů, neustále překvapující zvuková představivost a udivující schopnost rytmicky vynalézavého členění. Havelka v Parénézích představuje ojedinělý způsob kompozičního myšlení, který přesahuje možnost konkrétního stylového zařazení. Dokázal spojit zdánlivě historicky vyčerpané principy s originálním a zejména z hlediska témbrového myšlení zcela soudobým pojetím v organický a přesvědčivý celek. Skladba byla poprvé uvedena v březnu 1994 v rámci koncertní řady Percussion Plus. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.