Number of the records: 1
Rytmus a témbry
Kollert, Jiří, 1943- - Composer
1. vyd. - Praha : Český rozhlas, 2013 Praha : - 1 partitura (45 s.) + 5 hlasů
979-0-66061-325-2 (kroužková vazba)
20.-21. století
instrumentální hudba komorní hudba
partituryCall number HB 13.218 Title statement Rytmus a témbry [hudebnina] : pro sóla a soubory hráčů na bicí nástroje = Rhythm and timbres : for singles and percussion ensembles / Jiří Kollert Par.title Rhythm and timbres Main entry-name Kollert, Jiří, 1943- (Composer) Edition statement 1. vyd. Issue data Praha : Český rozhlas, 2013 Praha : Phys.des. 1 partitura (45 s.) + 5 hlasů ISMN 979-0-66061-325-2 (kroužková vazba) National bibl. num. cnb002528386 Contents Tomtomia : pro jednoho hráče na pět tom-tomů -- Marimbafonia : pro marimbu sólo -- Naima : pocta Johnu Coltrainovi pro vibrafon a marimbu -- Domino : pro čtyři hráče na bicí nástroje Language note Doprovodný text v češtině a angličtině Subj. Headings 20.-21. století * instrumentální hudba * komorní hudba - Česko - 20.-21. století Form, Genre partitury Cast/Featuring tom-tom (1) [celkový počet interpretů: 1] marimba (1) [celkový počet interpretů: 1] vibrafon (1) ; marimba (1) [celkový počet interpretů: 2] bicí nástroj (2) [celkový počet interpretů: 2] bicí nástroj (4) [celkový počet interpretů: 4] Conspect 789 - Hudba pro bicí nástroje UDC 785 , 789:785 , 785.7 , 78.089.6 Country Česko Document kind Printed Music „Název Rytmus a témbry vyjadřuje můj dlouhodobý zájem o rytmus a harmonii. Ostatně mému obratu k soudobé vážné hudbě během studií skladby na JAMU v Brně předcházelo období hry na pozoun a aranžování pro jazzové orchestry. Pro čtveřici skladeb pro bicí nástroje je společnou charakteristikou polystylovost: kombinace inspirace mimoevropskými kulturami (africké bubny, indické ragy, gamelány,…) a jazzem spolu se seriálním myšlením soudobé kompoziční techniky. Základními dvěma prvky čtveřice skladeb pro bicí nástroje jsou 7/4 rytmický model a seriální rytmus vytvořený ze symetricky uspořádané číselné řady. Oba prvky umožňují široké možnosti obměn a spolu s dalšími operacemi, např. vrstvením na způsob africké polyrytmiky, heterofonickým zmnožováním do vícehlasu nebo v kombinaci s jazzovými a rockovými rytmy představují dostatečnou zásobu hudebního materiálu. Z těchto dvou prvků a jejich variant pak dalším polyrytmickým vrstvením a heterofonním a imitačním zmnožením do vícehlasu vyrůstá celá kompozice. Forma Domina je tvořena jako skládačka na způsob hry domino; její díly jsou uspořádány v poměrech několikanásobného zlatého řezu. Skladba Tomtomia je určena jednomu hráči na 5 tom-tomů. Třídílnou formu s intermezzy má částečně shodnou s Marimbafonií. Harmonická kostra v Marimbafonii je inspirována jazzovými evergreeny Herbie Hancocka „ Mayden Voyage“ (1. díl) a Johna Coltrana „Naima“ (2. díl). K Tomtomii vytváří jakýsi melodický pendant. Z téhož okruhu je vytvořena i Naima pro vibrafon a marimbu." J. Kollert obsazení: tom-tom, mb, vibr, perc Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBULoading…
Number of the records: 1