Number of the records: 1  

Rytmus a témbry

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    notated music


     Kollert, Jiří, 1943- - Composer
    1. vyd. - Praha : Český rozhlas, 2013 Praha : - 1 partitura (45 s.) + 5 hlasů
    979-0-66061-325-2 (kroužková vazba)
    20.-21. století
     instrumentální hudba  komorní hudba
     partitury
    Call numberHB 13.218
    Rytmus a témbry
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( hudební )k vypůjčeníHB 13.218   

    Title statementRytmus a témbry [hudebnina] : pro sóla a soubory hráčů na bicí nástroje = Rhythm and timbres : for singles and percussion ensembles / Jiří Kollert
    Par.titleRhythm and timbres
    Main entry-name Kollert, Jiří, 1943- (Composer)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataPraha : Český rozhlas, 2013 Praha :
    Phys.des.1 partitura (45 s.) + 5 hlasů
    ISMN979-0-66061-325-2 (kroužková vazba)
    National bibl. num.cnb002528386
    ContentsTomtomia : pro jednoho hráče na pět tom-tomů -- Marimbafonia : pro marimbu sólo -- Naima : pocta Johnu Coltrainovi pro vibrafon a marimbu -- Domino : pro čtyři hráče na bicí nástroje
    Language noteDoprovodný text v češtině a angličtině
    Subj. Headings 20.-21. století * instrumentální hudba * komorní hudba - Česko - 20.-21. století
    Form, Genre partitury
    Cast/Featuring tom-tom (1) [celkový počet interpretů: 1]
    marimba (1) [celkový počet interpretů: 1]
    vibrafon (1) ; marimba (1) [celkový počet interpretů: 2]
    bicí nástroj (2) [celkový počet interpretů: 2]
    bicí nástroj (4) [celkový počet interpretů: 4]
    Conspect789 - Hudba pro bicí nástroje
    UDC 785 , 789:785 , 785.7 , 78.089.6
    CountryČesko
    Document kindPrinted Music
    Rytmus a témbry
    „Název Rytmus a témbry vyjadřuje můj dlouhodobý zájem o rytmus a harmonii. Ostatně mému obratu k soudobé vážné hudbě během studií skladby na JAMU v Brně předcházelo období hry na pozoun a aranžování pro jazzové orchestry. Pro čtveřici skladeb pro bicí nástroje je společnou charakteristikou polystylovost: kombinace inspirace mimoevropskými kulturami (africké bubny, indické ragy, gamelány,…) a jazzem spolu se seriálním myšlením soudobé kompoziční techniky. Základními dvěma prvky čtveřice skladeb pro bicí nástroje jsou 7/4 rytmický model a seriální rytmus vytvořený ze symetricky uspořádané číselné řady. Oba prvky umožňují široké možnosti obměn a spolu s dalšími operacemi, např. vrstvením na způsob africké polyrytmiky, heterofonickým zmnožováním do vícehlasu nebo v kombinaci s jazzovými a rockovými rytmy představují dostatečnou zásobu hudebního materiálu. Z těchto dvou prvků a jejich variant pak dalším polyrytmickým vrstvením a heterofonním a imitačním zmnožením do vícehlasu vyrůstá celá kompozice. Forma Domina je tvořena jako skládačka na způsob hry domino; její díly jsou uspořádány v poměrech několikanásobného zlatého řezu. Skladba Tomtomia je určena jednomu hráči na 5 tom-tomů. Třídílnou formu s intermezzy má částečně shodnou s Marimbafonií. Harmonická kostra v Marimbafonii je inspirována jazzovými evergreeny Herbie Hancocka „ Mayden Voyage“ (1. díl) a Johna Coltrana „Naima“ (2. díl). K Tomtomii vytváří jakýsi melodický pendant. Z téhož okruhu je vytvořena i Naima pro vibrafon a marimbu." J. Kollert obsazení: tom-tom, mb, vibr, perc Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.